• پنجشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402102115367
  • خبرنگار : 50630

استاندار:

امسال رشد اقتصادی ۸ درصدی در مازندران هدف‌گذاری شده است

امسال رشد اقتصادی ۸ درصدی در مازندران هدف‌گذاری شده است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به اینکه در پایان سال گذشته به رشد اقتصادی ۴.۱ درصد رسیدیم، گفت: امسال رشد اقتصادی هشت درصدی را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

سیدمحمود حسینی‌پور امروز (۲۱ دی ماه) در نخستین رویداد «جام رسانه امید» که با محوریت جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت سیزدهم، رسانه‌های مازندران نقش خود را به خوبی ایفا کردند و همیشه پای کار بودند.

وی ادامه داد: در ۴۷٠ کیلومتر عرض دریایی، سه بندر، سه فرودگاه از زیرساخت‌هایی است که کمتر استانی آن‌ها را دارد. همچنین وجود جنگل، دریا، ذخایر معدنی غنی و نیروی انسانی از دیگر موهبت‌های استان است و برای استفاده بهینه از آن‌ها باید از دو عامل سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بهرمند باشیم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه دولت سیزدهم، معیشت مردم را در اولویت قرار داده است و برای دستیابی به آن باید ستاد عالی برای رشد اقتصاد استان را تشکیل دهیم، بیان کرد: جایگاه استراتژیک استان و رویکرد اقتصادی خاصی که به کشورهای حوزه شرق دارد، اهمیت سرمایه‌گذاری در این استان را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: به‌دلیل بالا بودن سیستم‌های تکنولوژی در استان، حجمی از ترانزیت حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، CIS، شانگهای از همین مسیر دنبال می‌شود. همکاری ما با چین در حوزه‌های مختلفی وجود دارد که سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت برق مازندران از آن جمله است.

حسینی‌ پور گفت: پایین آمدن نرخ تورم و بیکاری از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در مازندران است. امیدواریم با نیروی انسانی خوبی که در استان وجود دارد، تحولات اساسی را شاهد باشیم.

استاندار مازندران افزود: راه‌اندازی ۲۲۱ واحد اقتصادی، داشتن بزرگترین شبکه دریایی، پروژه متروی شمال به تهران و تهران به شمال، مجوز خرید خطوط دریا از دولت از مهمترین طرح‌ها و پروژه‌های تعریف‌شده برای استان در این دولت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha