• جمعه / ۲۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402102215722
  • خبرنگار : 50187

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

سرکوبی سخت و محکم در انتظار عاملان و مسببان حمله تروریستی کرمان است‌

سرکوبی سخت و محکم در انتظار عاملان و مسببان حمله تروریستی کرمان است‌

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به حمله تروریستی ۱۳ دی ماه گفت: با شناسایی دقیق مجریان و عوامل پشت صحنه و تحقق فرمان امام جامعه، سرکوبی سخت و محکم در انتظار عاملان و مسببان این حادثه است‌.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با توصیه همه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: باید سعی بر این باشد که در همه شئون زندگی رضایت خداوند را در نظر بگیریم.

وی در ادامه افزود: یکی از نکات مهم در تربیت اسلامی و نگاه قرآنی، توجه به ابتلائات و آزمایش الهی است.

علیدادی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم برای سربلند بیرون آمدن از آزمایشات، صبر در برابر مصیبت‌ها و ناملایمات است، گفت: مورد دیگری که ما را به پیروزی می‌رساند، استمداد از خداوند در سختی‌هاست و تکیه بر ایمان درونی و تکیه بر خداوند ما را کمک می‌کند از امتحان سرافراز بیرون بیاییم.

امام جمعه کرمان در ادامه به مناسبت‌های ماه رجب و سالروز شهادت فدائیان اسلام، شهید حکیم و شهیدان مظلوم و مقتدر حادثه تروریستی کرمان اشاره کرد و در ادامه با اشاره به سالروز فرار شاه از کشور افزود: فرار شاه نشان داد که اراده‌ها بر دستگاه تا دندان مسلح طاغوت می‌توانند پیروز شوند که اولین علامت آن با فرار شاه مشخص و نشان داد خون بر شمشیر پیروز است و همت و پیوستن مردم به انقلابِ امام، انقلاب را به پیروزی می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: امروز هم سلاح کهنه بدون اثر غرب برای ملت ایران یعنی خالی کردن مردم از صحنه‌ها را به صورت دیگری تعقیب می‌کند و شهادت شهدای کرمان ولایتمدار و انقلابی در همین راستا است که مردم صحنه‌ها را خالی کنند اما به فضل خدا و با شناسایی دقیق مجریان و عوامل پشت صحنه و تحقق فرمان امام جامعه، سرکوبی سخت و محکم در انتظار عاملان و مسببان این حادثه است‌.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن انتخابات، بر حضور پررنگ و پرشور پای صندوق‌های رای تاکید و این حضور را دخالت مردم در سرنوشت خود و کشور و کمک به آبادانی و امنیت و تلاش برای روی کارآمدن افراد لایق و شایسته دانست.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: کنار کشیدن از انتخابات، واگذار کردن حق خود به دیگران و سلب فرصت از خود است.

وی یکی از مسائل مهم را رقابت سالم و به دور از حاشیه دانست و اظهار کرد: مراقب باشید کدام کاندیداها دنبال حاشیه‌سازی و کدام یک دنبال سلامت انتخابات هستند؛ کسانی که به جای پرداختن به صلاحیت خود به دنبال تخریب رقبا هستند از هر فکر و جناحی که باشند، دنبال سلامت انتخابات نیستند؛ باید توجه داشت رقابت مومنانه را در دستور کار قرار بدهند و رقابت مؤمنانه، التزام عملی به اسلام است که معیار و مبنای آن رعایت اخلاق اسلامی در همه زمینه‌هاست.

وی تصریح کرد: کسانی که حرف از ولایت فقیه می‌زنند اما در صحنه عمل معارض با فرمایشات ایشان حرکت کنند در التزام عملی به ولایت فقیه دچار مشکل هستند لذا بر مردم بصیر و آگاه و فهیم است تا رقبا را کاملاً زیر نظر داشته باشند که التزام عملی به اسلام و ولایت در کدام پررنگ تر است.

علیدادی سلیمانی سپس به حوادث تلخ غزه و سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: غده سرطانی در مرکز جغرافیای اسلام کاشتند و با همه ظرفیت حقوقی از او دفاع کرده و بارها از حق وتو برای حمایت از آن استفاده کردند و امروز استکبار در دریای سرخ رسماً وارد جنگ به نفع اسرائیل شده و  یمن شجاع و مبارز و تاریخ‌ساز را مورد هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد: اما این اشتباه محاسباتی در روزهای آینده تبدیل به فرار مفتضحانه آمریکایی‌ها از منطقه و گورستانی برای آنان خواهد شد اگر پای خود را از این صحنه کنار نکشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha