• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402102316477
  • خبرنگار : 50176

یک پژوهشگر و نویسنده:

شهید سلیمانی مصداق واقعی تمدن نوین اسلامی بر پایه اخلاق است

شهید سلیمانی مصداق واقعی تمدن نوین اسلامی بر پایه اخلاق است

ایسنا/لرستان یک پژوهشگر و نویسنده لرستانی، شهید سلیمانی را مصداق واقعی تمدن نوین اسلامی بر پایه اخلاق می‌داند.

حجت‌الاسلام مصطفی تیموری ۲۳ دی در نشست نقد و بررسی کتاب «خُلق سلیمانی» که به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار رشید سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و ایام هفته مقاومت و با حضور جمعی از اهالی کتاب و کتابداران در کتابخانه عمومی غدیر خرم‌آباد برگزار شد، دلیل انتخاب عنوان کتاب «خُلق سلیمانی» را ویژگی های اخلاقی حاج قاسم دانست.

وی افزود: جامعه امروز ما و البته جامعه جهانی در پس غوغاسالاری روزمره خود نیازمند وجود شخصیت های اخلاقی است تا قوام و دوام خود را تضمین کند.

این نویسنده و پژوهشگر لرستانی ادامه داد: آنچه سردار سلیمانی را سردار دل‌ها کرد، فارغ از هوش و ذکاوت خدادادی، خُلق و اخلاق حسنه ایشان چه در ارتباط با خانواده و دوستان و حتی دشمنان تمدن نوین اسلامی بر پایه اخلاق (قدرت نرم) است که می تواند در قلوب مخاطبین آن رسوخ کند.

نویسنده کتاب«خُلق سلیمانی» این شهید را مصداق واقعی تمدن نوین اسلامی بر پایه اخلاق دانست و یادآور شد: سردار سلیمانی مصداق عینی یک انسان پرورش یافته در مکتب نورانی اسلام و شاگرد ممتاز انقلاب اسلامی بوده که به واسطه اخلاص، تواضع و فروتنی خود، در پیشگاه مردم جایگاه متعالی یافت.

این پژوهشگر و نویسنده لرستانی تصریح کرد: همین امر سبب شده تا افراد با سلایق مختلف سیاسی و فرهنگی، داغدار شهادت سردار سلیمانی شدند و مراسم باشکوه تشییع این شهید هم نشان دهنده اوج محبوبیت ایشان بود.

تیموری در پایان سخنان خود با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جلسات نقد و بررسی، نقد را نشانگر دیده شدن و خوانده شدن یک اثر فرهنگی دانست و به سوالات منتقدین پاسخ داد.

گفتنی  است کتاب «خُلق سلیمانی» توسط انتشارات شهید تیموری سال  در ۲۰۸ صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha