• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402102316559
  • خبرنگار : 50662

علم و فناوری یکی از حوزه‌های قدرت آفرینی است

علم و فناوری یکی از حوزه‌های قدرت آفرینی است

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) استان گفت: علم و فناوری یکی از حوزه‌های قدرت آفرینی است و ما امروز پیشرفت‌های شگرفی در عرصه علم داشته‌ایم؛ هوش مصنوعی از موضوعات نوظهور است و در این زمینه هم اکنون کشور ما در رتبه دهم دنیا قرار دارد.

هادی ایمانی، مسئول سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع)استان امروز ۲۳ دی در مراسم تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان اظهارکرد: یکی از خرده گفتمان‌های که در منظومه فکری رهبری معظم انقلاب است، حوزه علم و فناوری است.

وی گفت: در بیانیه گام دوم ابتدا به موضوع علم و فناوری اشاره شده است و نتیجه آن قدرت آفرینی جمهوری اسلامی در حوزه توسعه و پیشرفت است و این را در جهاد علمی و فناوری شاهد هستیم.

ایمانی با بیان اینکه کلید واژه‌ای که رهبرمعظم انقلاب در حوزه علم و فناوری به آن اشاره دارند؛ توسعه و پیشرفت است، گفت: معنویت آن جا معنا پیدا می‌کند که همراه با علم و تعالی و پیشرفت باشد لذا علم و معنویت زمانی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر خواهد داشت که همراه با خدمت و گاهی از معنویت جدا نباشد.

مسئول سابق سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) استان با بیان اینکه روح علم و فناوری معنویت است، افزود: علم و فناوری یکی از حوزه‌های قدرت آفرینی است و ما امروز پیشرفت‌های شگرفی در عرصه علم داشته‌ایم و هوش مصنوعی از موضوعات نوظهور می‌باشد و هم اکنون کشور ما در رتبه دهم دنیا است.

وی با بیان اینکه ابرقدرت‌ها در حوزه سیاست و قطعا کشور ایران به عنوان کشور تعیین کننده مطرح است، بیان کرد: کشورهای غربی قدرتی ۲۰۰ ساله دارند اما  این مسئله در کشور ما قدمت تاریخی دارد.

ایمانی با اشاره به عملکرد سازمان بسیج، علمی، پژوهشی و فناوری در طی یک سال و نیم گذشته، تصریح کرد: توجه به هم افزایی، همکاری و تعامل با دستگاه‌های کشور، همکاری با برگزاری ۱۴رویداد علمی، ایجاد بانک اطلاعاتی با همکاری‌دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، برگزاری رویداد استانی ایده شو، ارتباط با هلدینگ‌ها و شرکت های فناور،حضور شرکت های دانش بنیان در برنامه میدان از جمله اقدامات یک سال ونیم بسیج علمی استان بوده است.

مسئول سابق سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع)استان در حال حاضر ۸ طرح حمایتی را پیش رو داریم که لازم است سرمایه گذاری بر روی این طرح ها اتفاق بیفتند، افزود: ارائه تسهیلات دانش بنیان به شرکت‌های فناور و دانش بنیان، ایجاد کارگاه‌های مشاوره‌ای، اخذ نمایندگی پیشگامان و ایجاد دفترآن در پردیس شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از ۶۵ طرح فناورانه، ارتباط با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دیگر اقدامات بسیج علمی است.

وی گفت: در سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان سعی شده است مسائل استانی دنبال شود تا بتوان فضای گفتمانی در حوزه دانش بنیان در سطح استان داشته باشیم.
وی اظهار کرد: در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری همکاری و هم افزایی خوبی مراکز دانشگاهی، علم و فناوری انجام شده است.

حسن سهرابی‌فر، مسئول جدیدسازمان  بسیج،علمی،پژوهشی و فناوری استان نیز در این جلسه گفت: امیدواریم باهم‌افزایی خوب با مراکز علمی بتوانیم اقدامات موثری در استان برای حل مشکلات استان برداریم.

وی با بیان اینکه اولویت برنامه‌های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان توجه به منویات رهبر معظم انقلاب که در دیدار با نخبگان داشته‌اند است، گفت: همکاری با اقشار دانشور بسیج، تشکیل بانک اطلاعات دانشی و استفاده از توان تخصصی نخبگان از اولویت‌های دیگر بسیج علمی است.

سهرابی‌فر افزود: با توجه به ظرفیت‌های عظیم استان هنوز به فعلیت نرسیده‌ایم و باید با استفاده از توان همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای توسعه استان گام برداریم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha