• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402102517511
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

میزبانی از دانش آموزان معتکف در هشت مسجد زاهدان

میزبانی از دانش آموزان معتکف در هشت مسجد زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری مراسم اعتکاف امسال در این استان با عنوان «سه روز در بهشت» خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی شامگاه یکشنبه ۲۴ دی در اولین جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی اعتکاف ۱۴۰۲ که با حضور معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مدیر حوزه های علمیه خواهر سیستان و بلوچستان، مسئولان و اعضای فعال مساجد زاهدان در سالن کنفرانس اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: کارها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی باید به سمت و سوی مردمی شدن به پیش رود و باید در آینده روزی را شاهد باشیم که خود مساجد بدون دخالت دستگاه های حاکمیتی اقدام به اجرای مراسم مانند اعتکاف کنند و برنامه های پذیرایی، فرهنگی، قرآنی و مذهبی را به بهترین شکل ممکن به پیش ببرند.

وی ادامه داد: به همت و تلاش ارکان مساجد و هیئتی ها و خیرین، توانستیم در سال گذشته قریب به هفت هزار نفر را در مراسم اعتکاف سیستان و بلوچستان پذیرایی کنیم و امسال در تلاشیم که این رقم به چند برابر افزایش پیدا کند و همه علاقمندان بتوانند در این مراسم معنوی شرکت کرده و بهره لازم را ببرند.

جهانشاهی با بیان این مطلب که در حوزه پشتیبانی و کمک های مورد نیاز مساجد تا حد توان در خدمت مساجد میزبان اعتکاف امسال خواهیم بود، خاطر نشان کرد: در حوزه مالی و کمک در تامین پذیرایی و خدمات فرهنگی و مذهبی، باید خود مردم هر محل و خیرین نیز به کمک مساجد بیایند.

میزبانی از دانش آموزان معتکف در هشت مسجد

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر رونق برگزار شدن اعتکاف دانش آموزی، تاکید کرد: با توجه به تجربه سال گذشته در چندین مسجد استان برای برگزاری اعتکاف دانش آموزی، امسال براساس برنامه ریزی صورت گرفته هشت مسجد در زاهدان و برای برگزاری اعتکاف دانش آموزی در سایر شهرستانهای استان، در حال برنامه ریزی است و در حال پیگیری تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش در این خصوص هستیم.

وی بیان کرد: اعتکاف های دانش آموزی بسیار مهم هستند و باید برنامه این اعتکاف ها ویژه تر دیده شوند و در صورت امکان، دانش آموزان هر مدرسه با ارکان خود مدرسه در یک مسجد حضور پیدا کرده و معتکف شوند و برنامه های فرهنگی و مذهبی و آموزشی خود را دنبال کنند.

وی خاطر نشان کرد: در هفته آینده نشست دوم برنامه ریزی اعتکاف را در محل این اداره کل برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم هماهنگ تر و بهتر از گذشته اقدام به اجرای برنامه کنیم تا در حین مراسم با مشکلی برخورد نکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha