• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402102719833
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:

رسانه‌ها نقش بی‌بدیل در ایجاد شور انتخاباتی دارند

رسانه‌ها نقش بی‌بدیل در ایجاد شور انتخاباتی دارند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: فعالان رسانه‌ای به عنوان رکن چهارم مردم سالاری نقش بی‌بدیل در ایجاد شور انتخاباتی دارند.

تراب محمدی امروز در سلسله نشست‌های فرهنگی و رسانه‌ای به سوی قله به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران اظهار کرد: ۴۴ روز به انتخابات باقی مانده است و استان از همه نظر برای برگزاری یک انتخابات سالم آمادگی ۱۰۰ درصد دارد.

وی با بیان اینکه ستاد انتخاباتی ۹ کمیته دارد و هر کمیته وظیفه خود را انجام می‌دهد، بیان کرد: در انتخابات گذشته ۴۵ نقطه بدون اینترنت بود که الآن آن را به ۲۰ مورد رسانده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات با همه کارت‌های شناسایی می‌توان در انتخابات شرکت کرد، گفت: در هیچکدام از شهرها این امکان ندارد که یکی و دوبار رای داده شود و در چند روستای دور دست چنین چیزی وجود داشت که این نیز به صفر رسانده شده و در صورت مشاهده جرم خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی به قانون جدید انتخابات اشاره و اضافه کرد: در قانون جدید ثبت مهر بر روی شناسنامه هنگام رای‌دهی، حذف شده و احراز هویت توسط دستگاه‌های الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی اذعان کرد: ۴۴۶ نفر در استان تایید شده است و افرادی که با برخی مشکلات از جمله عدم بارگذاری مدارک و نواقص در مدارک نیز مورد بررسی قرار گرفته و تایید خواهد شد.

وی بیان کرد: رسانه ملی با اتخاذ یک کانال تلویزیونی برای هر نماینده امکان تبلیغات تلویزیونی نیز میسر شده است.

محمدی ادامه داد: تمام پلتفرم‌های داخلی نیز به حالت تقریبا رایگان همه کاندیداهای که تمایل به تبلیغات دارند را معرفی خواهد کرد.

وی مطرح کرد: قانون تبلیغات یک امتیاز خوبی که برای همه کاندیداها داده است تا همه یکسان از یک بستر استفاده کنند همچنین یک مسئول مالی برای شفافیت مالی تبلیغات کاندیداها انتخاب شده است تا هر چه سریع‌تر این شفافیت احصا شده و اعلام شود.

وی تاکید کرد: در این دوره از انتخابات هیچ لیستی مثل حامیان فلان و غیره نخواهد بود و تمام احزاب باید در قالب یک جبهه و ائتلاف تبلیغ کند و اگر لیستی ارائه کند از دو دوره انتخابات محروم خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اظهار کرد: کل تمهیدات برای برگزاری یک انتخابات سالم تبیین شده است تا یک انتخابات خوب و سالم و دقیق برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۸ هزار نفر رای اولی هستند و نظرسنجی‌ها حاکی از شور انتخاباتی در استان است.

وی اضافه کرد: اهالی رسانه نقش بی‌بدیل در جهت ایجاد شور انتخاباتی دارد و رکن چهارم کشور هستند.

محمدی اذعان کرد: ۶۷ درصد صلاحیت‌ها در هیات اجرایی تایید شده بود، در هیات‌های نظارت مواردی وجود داشت که با حل موانع قطعا احتمال تایید در این مرحله زیاد خواهد بود.

وی افزود: برخی‌ها نیز مدارک خود را کامل پر نکرده بودند و این نیز به این معنا نیست که صلاحیت ندارد بلکه تایید نشده است، از این‌رو با توجه به قانون انتخابات برای نمایندگی تایید نشده است و امکان دارد مدیرکل و استاندار و وزیر شود.

وی یادآوری کرد: همه افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند دارای مدرک فوق لیسانس به بالا هستند و سواد لازم را دارند و حال یکی یک کلمه را به مدل عام گفته است دال بر عدم سواد او نیست اما اگر تبلیغات زودهنگام کرده‌اند قطعا از طریق بازرسی ستاد انتخابات و ستاد رسیدگی و پیشگیری جرائم انتخاباتی رصد شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha