• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402110100349
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در روز دوم هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران چه گذشت؟

در روز دوم هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران چه گذشت؟

ایسنا/اصفهان دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دومین روز المپیاد فیلم­سازی نوجوانان ایران به یک لوکیشن جذاب سینمایی تبدیل شد. نوجوانان سینماییِ مهمان اصفهان در کارگاه­‌های خود مشغول انجام کارهای مرتبط جهت عرصه رساندن فیلم­نامه‌­ها، تغییر جزئیات، طراحی میزانسن و زاویه دوربین و گشت و گذار میدانی برای کشف لوکیشن‌­های خاص و جذاب بودند.

روز گذشته در هوای سرد آخرین روز دی‌ماه، گرمای دبیرخانه و جلسات نگارش طرح فیلم‌نامه از ۹ صبح تا ۱۲ ظهر بچه­‌های سینما را به خود خواند. سرزندگی و فعالیت گروهی در کلاس‌ها و راهروها از صبح پدیدار شده، بچه­‌ها در حال تلاش برای سروشکل دادن به ایده­‌هایی بودند که تا نیمه راه فیلمنامه آمده و حالا در مرحله ای قراردارد که باید روندِ پیشرفت شخصیت­‌های فیلم، به نیمه رسیده و خود را برای رسیدن به نقطه اوج آماده کند.

المپیاد، تلاش نسل گذشته و نسل آینده

دبیرخانه، به پشت صحنه جذاب تلاش نسل گذشته و نسل آینده سینمای ایران مبدل شده بود. این تعریف، از همکاری جالب و مهرآمیز مربی­‌ها، بچه‌­ها و کادر هنری بیشتر به چشم می­­‌آمد. این امر، نشان از آموزه‌­های مهم کار جمعی دارد. افراد می­‌کوشند تا با تعامل با هم از صبح تا شب، به کلماتی که تبدیل به فیلمنامه می‌­شوند جان ببخشند تا درنهایت امر، فیلم­‌های کوتاه ساخته شوند. بنابراین، هدف صرفا نوشتن فیلمنامه و ساختن فیلم نیست. باهم بودن، برای درکنار هم بودن است.

در هر کلاسی داستانی در جریان است

در هر کلاسی داستانی در جریان است. نوجوان­‌های سینمایی روی بسط و گسترش ایده­‌ها به فیلم­نامه‌ه­ایی که قرار است در روزهای آینده منسجم شود به توافق رسیده‌­اند. بسیاری از آنها به همراه مربی‌­هایشان برای بازدید از لوکیشن‌­ها رفته و با یک تیر، دونشان زده اند: هم با بافت شهری آشنا شده و هم به سنجش موقعیت شخصیت‌هایشان در موقعیت واقعی پرداخته­‌اند. عده‌­ای از آنها به میدان نقش ­جهان و کوچه‌ها و بافت تاریخی پیرامون آن رفته‌اند، عده­ای دیگر به سبزه میدان و کوچه‌های اطراف آن رهسپار شده‌اند. عده‌ای هم در ستاد جشنواره مشغول جدل منطقی برای برطرف‌­کردن حفره‌­های موجود در فیلم­نامه‌­ها هستند.

برخی از بچه­ ها که ریزبین ترند، رفتار و حرکات مردم را هم زیرنظرگرفته اند. حواسشان به دیالوگ­‌ها، رنگ و نور، نحوه تعامل آدم‌­ها باهم و با محیط هم بوده است. آنها، کار عملی را این‌گونه یاد می­‌گیرند.

سفر عروسک‌های خمیری در المپیاد فیلم‌سازی

انیماتورهای آینده، در کلاس مشغول ساخت عروسک­‌های خمیری بودند و حالا آماده می­‌شدند تا سفرِ قهرمانی شخصیت داستانی­‌شان را برای روزهای آینده تکامل ببخشند. آنها از نگاه جالب رهگذران برای پروژه فیلم‌­برداری­شان هم سخن گفتند؛ از تعجب رهگذران و از خنده ملیحی که بر لبان برخی از آنها نقش می‌­بسته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha