• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402110100728
  • خبرنگار : 50042

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

بهره‌مندی بهینه از فضای معنوی اعتکاف ضرورت دارد

بهره‌مندی بهینه از فضای معنوی اعتکاف ضرورت دارد

ایسنا/گیلان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به ضرورت بهره‌برداری حداکثری و بهینه از فضای معنوی اعتکاف گفت: از این بستر می‌توان برای مغلوب کردن دشمن در رسیدن به اهدافش و ارتقای سطح معنوی جامعه بهره گرفت، از طرفی معارف اسلامی را باید نسخه‌پیچی کرده و اندک اندک به جوان انتقال دهیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، اول بهمن‌ماه در نشست کارگروه مراسم معنوی اعتکاف با اشاره به ضرورت بهره‌برداری حداکثری و بهینه از فضای معنوی اعتکاف اظهار کرد: رهبر معظم‌ انقلاب همواره از بسیاری از نمادها و اعمال‌ آیین اسلام از جمله اعتکاف باعظمت یاد می‌کنند چراکه اعتکاف نشان‌دهنده رویش‌های جامعه است و از این بستر می‌توان برای مغلوب کردن دشمن در رسیدن به اهدافش و ارتقای سطح معنوی جامعه بهره گرفت.

وی اتفاقات اخیر جهان و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در انگلستان را حامل پیام مهمی دانست و افزود: دشمن همه ابزارها را برای صدمه زدن در اختیار دارد و لذا ما باید بتوانیم از مراسمات معنوی همچون اعتکاف که روح انسان را صیقل می‌دهد و بیمه معنوی و اخلاقی را برای انسان به‌همراه دارد، استفاده لازم را داشته باشیم.

امام جمعه رشت با تأکید بر ضرورت ترویج مکتب اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: در کشور، مرکزی به عنوان مرکز رصد، پایش و توجه معتکفین وجود دارد که کارهای خوبی انجام می‌دهند و لذا باید ببینیم که چطور می‌توانیم جوانان را با معارف دین آشنا کنیم.

وی با اشاره به نکاتی پیرامون مراسمات اعتکاف گفت: امروز بسیاری از کتاب‌های حجیم دیگر خواننده ندارند و جوان و نوجوان نیز حوصله شنیدن و خواندن زیاد را ندارد بنابراین‌ این مجالس تبدیل به مجالس سخنرانی نشود؛ متأسفانه ما هنوز به شیوه‌ای برای افزایش سرانه مطالعه و اینکه جوان را اهل مطالعه‌ کنیم، دست نیافته‌ایم و سطح مطالعه جامعه نیز تنزل پیدا کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه معارف اسلامی را باید نسخه‌پیچی کرده و اندک اندک به جوان انتقال دهیم افزود: در مراسم دختران و بانوان نیز بخش‌ها و نکاتی کوتاه درباره فلسفه حجاب گفته شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به امنیت مراکز اعتکاف و جلوگیری از ورود عناصر نفوذی‌ و دیدن نقاط ضعف جهت جبران در سال بعد گفت: باید مراقبت شود تا کسانی در این جمع راه پیدا نکنند که گاهاً حتی با یک کلمه، قصد آزار دیگران را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha