• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402110100783
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل راهداری استان خبر داد

ارتقای ۷.۷ درصدی شاخص‌های برخورداری از راه‌های آسفالته در خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم

ارتقای ۷.۷ درصدی شاخص‌های برخورداری از راه‌های آسفالته در خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم
عکس خبر آرشیوی است

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: شاخص برخورداری از راه های آسفالته در قبل از دولت سیزدهم ۱۰.۱ درصد بود که اکنون این شاخص به ۷.۷ درصد ارتقا یافته است.

محمد مشتری اول بهمن در همایش عملکرد امید آفرین با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی اظهار کرد: در سال گذشته ۵۸ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی استان و طی ۹ ماه امسال، ۱۱۴ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی با صرف ۱۳۹ میلیارد تومان اعتبار بهسازی و روکش شده است که این خود افزایش ۹۶ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۸۲ کیلومتر از راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان احداث و آسفالت شد و این میزان در ۹ ماه امسال ۵۲.۵ کیلومتر بوده که حاکی از افزایش ۳۱ درصدی است.

وی ادامه داد:  بهسازی و روکش راه های فرعی و روستایی در استان طی ۹ ماه امسال نسبت به یک سال گذشته ۹۶ درصد افزایش داشته است

مشتری بیان کرد: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم روکش تقویتی راه های اصلی و شریانی   به طول ۳۹۶/۱ کیلومتر و  بیش از ۳۲۱ هزار مترمربع  لکه گیری  انجام شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در استان احداث و آسفالت راه های روستایی شدت بیشتری داشته است و اکنون برخورداری از راه های آسفالت در استان به ۴۷.۴ درصد رسیده است که افزایش ۴.۴ درصدی اتفاق افتاده است.

به گفته وی  برای تجهیز و خرید ماشین آلات راهداری ۷۷.۶میلیارد تومان هزینه شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در زمینه رفع نقاط پرحادثه از ۹۶ نقطه در سال ۹۵ تاکنون ۶۰ نقطه پرحادثه رفع شده است و مابقی نیز در دست اقدام هستند.

وی توضیح داد: تاکنون در راستای رفع مشکلات حوزه روستایی  ۲۲ پل احداث و آماده بهره برداری شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه پروژه های راه بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: راه اندازی ۱۰ دوربین ثبت تخلف و دو دوربین نظارتی انجام شده است و تعدادی نیز در حال اجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha