• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402110201059
  • خبرنگار : 50444

اعزام دومین کاروان ۲۵۰ نفره دانش‌آموزان خراسان شمالی به راهیان نور

اعزام دومین کاروان ۲۵۰ نفره دانش‌آموزان خراسان شمالی به راهیان نور

ایسنا/خراسان شمالی صبح امروز ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان بجنورد، مرکز خراسان شمالی از امامزاده سید عباس (ع) عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در آیین اعزام این دانش‌آموزان که امروز (دوشنبه، دوم بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان، بهترین فرصت برای شناخت هرچه بیشتر نسل جوان از دوران دفاع مقدس است.

وی حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی را نوعی آمادگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و افزود: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی خط بطلانی بر توطئه‌های فرهنگی دشمن است. اعزام دانش‌آموزان به این مناطق علاوه‌ بر آشنایی آنها با روحیه ایثار و شهادت‌طلبی، از جمله برنامه‌های مهم فرهنگی، عمیق و تاثیرگذار برای مقابله به جنگ نرم است.

وی گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰۰ دانش‌آموز و همکار فرهنگی به این اردوها اعزام شدند که در راستای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مکتب پررنگ تربیتی است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۶۲۵ نفر دانش‌آموز دختر از این استان به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند. با اعزامی‌های امروز نیز تعداد دانش‌آموزان پسر به ۵۰۰ نفر می‌رسد.

اکبری با بیان اینکه ۵۰۰ نفر همکار فرهنگی تاکنون به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده‌اند، اظهار کرد: قرار است امسال ۲۵۰۰ نفر همکار فرهنگی و دانش‌آموز به این اردوها اعزام شوند. تا پایان سال نیز ۵۰۰ نفر دانش‌آموز پسر اعزام خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان دکترین حرکتی این مجموعه محسوب می‌شود و تمام فصول آن برای ما اهمیت دارد.

وی افزود: درباره اقدامات تربیتی و سفرهای امیدبخش، تلاش داریم تا هر مدرسه ۲ اردو در سال تحصیلی برگزار کند، چراکه باور داریم این اردوها در آینده، یادآور خاطرات خوب برای آن‌ها خواهد بود. کما اینکه بخشی از خاطرات و آموزه‌های ما به‌عنوان دانش‌آموزان گذشته، به اردوهای دانش‌آموزی برمی‌گردد. اکنون نیز باید تلاش کنیم غنای این اردوها را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha