• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402110201440
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

تاکید بر ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس دولتی کهگیلویه و بویراحمد

تاکید بر ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس دولتی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بر ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس دولتی این استان تاکید کرد.

حسنعلی عزت خواه دوشنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در نشست شورای معاونان و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد، اولویت کاری معاونان و روسای ادارت را ،ارتقاء آموزش در سطح مدارس دولتی عنوان کرد و گفت: توانمندسازی مدیران مدارس، معلمان با برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف در طول سال، مشارکت و همراهی والدین در تمامی ابعاد مدیریت مدرسه بهترین راهکار برای ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس است.
وی، با تاکید بر ایجاد تحول در ساختار نظام آموزشی با اتکا به ارائه ایده و خلاقیت های نو، به نقش مهم مدیران مدارس در تحول آفرینی در مدارس اشاره و اظهارکرد: مهم‌ترین فردی که در تحول مدرسه نقش تعیین کننده‌ای دارد، مدیر مدرسه است.
عزت خواه، با بیان اینکه تحول فقط بر روی کاغذ نیست و می‌توان با شگردهای خلاقانه در محروم‌ ترین شهرستان ها و مناطق استان‌ تحول را در مدارس ایجاد کرد، افزود: آشنا و مسلط بودن روسای ادارات، معاونان و مدیران مدارس بر آئین نامه، دستورالعمل ها و قوانین بالادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف و امور لازم و ضروری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین بر رعایت قوانین در برگزاری امتحانات در مدارس تاکید کرد.
حمید لقمانی، معاون طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با تاکید بر ثبت ساعات غیرموظف آموزگاران و دبیران شاغل در سامانه ثبت و صدور ابلاغ خاطرنشان کرد: ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق، تا پایان وقت اداری امروز فرصت دارند ساعات غیرموظف همکاران شاغل خود را در این سامانه ثبت نمایند.
لقمانی تصریح کرد: کارشناسان واحد کارگزینی این ادارات موظفند ضمن ثبت ساعات غیرموظف در سامانه ثبت و صدور ابلاغ، اسناد حق التدریس آنها را تنظیم و تا پایان وقت اداری امروز به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال نمایند.  
محمد دانشی نسب، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به بازدیدهای انجام شده کارشناسان این اداره از حوزه های امتحانی مدارس سراسر استان در نوبت اول، گفت: با آسیب شناسی انجام شده از نحوه و مکان برگزاری امتحانات نوبت اول دوره های تحصیلی متوسطه اول و دوم در مدارس استان، ایرادهای وارده به صورت حضوری و کتبی به روسا و معاونان آموزشی ادارات و همچنین مدیران مدارس برای مرتفع کردن مشکلات وارده اعلام شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، وی، مشکل اساسی پیش روی حوزه های امتحانی در مدارس استان را نبود دوربین مداربسته اعلام کرد و افزود: با توجه به تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری و رعایت عدالت، تمامی حوزه های امتحانی مدارس استان باید پیش از برگزاری امتحانات نهایی خردادماه امسال مجهز به دوربین مدار بسته بوده و هیچ نقطه کوری در مکان برگزاری امتحانات نباید وجود داشته باشد.
گفتنی است که در این نشست همچنین روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق با ارائه گزارشی مشکلات پیش روی خود را در زمینه های کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی، نداشتن اعتبار کافی برای اجرای هر چه بهتر برنامه ها و فعالیت های آموزشی، پرورشی و فرهنگی، نداشتن فضای فیزیکی مناسب و کمبود نیروی انسانی مطرح و خواستار مرتفع شدن این مشکلات شدند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha