• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402110301901
  • خبرنگار : 50181

مدیرکل میراث کرمانشاه:

سفرهای عتبات عالیات ۱۰ استان از مسیر "قصرشیرین" باشد

سفرهای عتبات عالیات ۱۰ استان از مسیر "قصرشیرین" باشد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه درخواست کرد سفرهای زیارتی ۱۰ استان کشور به مقصد عتبات عالیات از مسیر قصرشیرین و مرز خسروی صورت بگیرد.

داریوش فرمانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجهی که از سنوات قبل در شهرستان قصرشیرین برای پذیرش زوار عتبارت عالیات ایجاد شده، گفت: در حال حاضر ۲۵ واحد پذیرایی و اقامتی در قصرشیرین داریم که متاسفانه بجز دو هتل مابقی آنها تعطیل هستند.

وی از اهمیت تردد زوار عتبات عالیات از مسیر قصرشیرین یاد کرد که از دیرباز نیز دروازه کربلا بوده و افزود: انتظار داریم سفرهای زیارتی حداقل ۱۰ استان کشور به عتبات عالیات از مسیر قصرشیرین صورت بگیرد تا شاهد رونق اقتصادی در این منطقه و از سرگیری فعالیت واحدهای پذیرایی و اقامتی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه سپس از وجود حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی در کرمانشاه یاد کرد و افزود: لازم است نقشه GIS این آثار تهیه شود.

فرمانی با اشاره به وجود حدود ۵۰ منطقه نمونه گردشگری در استان، اظهار کرد: نیازمند اعتبارات مناسبی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت این مناطق بیشتر استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی سایت موزه‌ها و پارک موزه‌ها در کرمانشاه، یادآور شد: در کرمانشاه آثار باستانی داریم که نیازمند اعتبار برای کاوش آنها هستیم. از جمله معبد آناهیتا که بزرگترین تک بنای سنگی در کشور است و نیاز داریم آن را تبدیل به سایت موزه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بیستون و طاقبستان به عنوان دو اثر مهم باستانی کرمانشاه یاد کرد و با اشاره به اهمیت تملک عرصه و حریم این آثار، اعتبار مورد نیاز برای این کار را حدود 6 هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

به گفته فرمانی، تا زمانی که کار تملک عرصه و حریم بیستون و طاقبستان صورت نگیرد، امکان توسعه چندانی در خدمات گردشگری و زیرساختی در این مناطق نداریم.

موضوع دیگری که فرمانی به آن اشاره کرد ثبت بیش از ۱۷۳ درخواست سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در کرمانشاه طی امسال بود که ۲۹ مورد آن منجر به صدور مجوز شده و عنوان کرد: عمده این درخواست‌ها در منطقه اورامانات بوده و در حریم راه‌ها واقع شده و از همین رو منجر به صدور مجوز نمی‌شود.

فرمانی درخواست کرد مشابه تسهیلگری که در صدور مجوز برای مراکز گردشگری در منطقه چالوس داریم، برای حوزه اورامانات نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۳ ۱۱:۱۳

اگر زیر ساخت های استان نظیر راه آهن . فرودگاه و آزادراه فراهم باشد بهترین و ایدال ترین مرز جهت سفر به عتبات مرز خسروی برای کل کشور بخصوص از طریق سفر با راه آهن که بعلت مسافت کوتاه خسروی تا خانقین عراق کوتاه ترین مقصد سفر به کربلا و نجف است

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۴ ۱۳:۱۱

دقیقا با شما موافقم همشهری مرزخسروی دروازه اصلی وبی بدیل کربلای معلا بوده هست ودراینده هم با عنایات ارباب خواهد بودبا تایید نظرشما علاوه بربحث تکمیل وتوسعه زیرساختهای خسروی بایستی شرکت های مسافربری نیز پای کارامده ودرطول سال ونه تنها اربعین کاروان های زیارتی ازمرزخسروی به عتبات عالیات اعزام شوندچون هیچ مرزی درکشورازلحاظ زیرساخت وکوتاهی مسیردرایران وعراق قابل رقابت ومقایسه با مرزخسروی استان ما نمی باشد ممنون ازمدیریت سایت