• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402110302170
  • خبرنگار : 50210

آمادگی استان مرکزی برای تعطیلی یکروزه ادارات، در صورت افزایش گاز تحویلی به نیروگاه شازند

آمادگی استان مرکزی برای تعطیلی یکروزه ادارات، در صورت افزایش گاز تحویلی به نیروگاه شازند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: اگر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران، گاز تحویلی به نیروگاه را مجددا افزایش دهد، در صورت ضرورت، جهت تعطیلی ادارات به میزان یک روز در هفته، اعلام آمادگی می کنیم.

دکتر فرزاد مخلص الائمه سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در ششمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان مرکزی با بیان اینکه وضعیت آلودگی اراک در تابستان و زمستان متفاوت است، گفت: اینکه تحلیلی یکپارچه برای کل سال داشته باشیم، قطعا ارزیابی درستی را رقم نمی زند و باید قاعده درستی در این حوزه تعریف شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر حتی ۴ واحد نیروگاه نیز گازسوز باشد، همچنان آلودگی خواهیم داشت. در واقع روشن است که فعالیت نیروگاه، چه مازوت سوز و چه گازسوز باشد، آلودگی هوا را به همراه دارد، هر چند که تلاش داریم که گازسوز باشد و به صورت مستمر در حال افزایش گاز مورد نیاز نیروگاه هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه کُک سوزنی در پالایشگاه شازند با مشکلاتی روبروست و هنوز با اجرای آن موافقت نشده است، گفت: باید الزامات زیست محیطی این پروژه رعایت شود و محیط زیست استان باید مراتب اقناع سازی و دلایل خود برای عدم موافقت با اجرای این پروژه را ارائه و مجموعه پالایشگاه را قانع کند.

وی اظهار کرد: با توجه به ناترازی نفت، نفت گاز، برق، گاز و بنزین در کشور و حمایت از برنامه های تامین انرژی در وزارت نفت و نیرو، ضرورت دارد که این دو وزارتخانه نسبت به اجرای تکالیف قانونی خود در راستای مفاد قانون هوای پاک اقدام کنند.

استاندار مرکزی گفت: اگر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران، گاز تحویلی به نیروگاه را مجددا افزایش دهد، در صورت ضرورت، جهت تعطیلی ادارات به میزان یک روز در هفته، اعلام آمادگی می کنیم.

وی افزود: عامل اصلی آلودگی هوای اراک و شازند، نیروگاه است، اما این امر نباید موجب غفلت از سایر عوامل و سهم آنها در آلودگی آب و خاک شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: طبق تصمیم هیات دولت باید میزان سولفور تولیدی در پالایشگاه ظرف مدت سه سال به ۰.۸ درصد برسد و از طرفی هر سال ۱۰ درصد میزان مصرف مازوت کاهش یابد که هنوز محقق نشده است و عملا این دو مصوبه را از وزارت نفت طلبکار هستیم.

شهردار اراک گفت: نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در حال انجام است. ۷۰ دستگاه ون تاکسی خریداری و ۶۵ دستگاه تحویل شده است که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است و درصدد طی مراحل پلاک گذاری هستیم و دستورالعمل واگذاری نیز در حال انجام است.

علیرضا محمودی با بیان اینکه خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس برقی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: قیمت آن دو برابر اتوبوس های دیزلی است، اما به هرحال آلایندگی کمتری به همراه خواهد داشت و خرید از خودروسازهای داخلی را دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: خرید ۵ ایستگاه سنجش آلودگی به عهده شهرداری گذاشته شده است که بودجه ۴ دستگاه در بودجه ۱۴۰۲ دیده شد، اما دو مرتبه مناقصه برگزار شد که نتیجه ای نداشت. پارکینگ مجتمع تجاری گلستان ۶ بار به مزایده گذاشته شده است که به لحاظ برخی از مباحث نظارتی، کسی توان شرکت در این مزایده را ندارد و عملا این پارکینگ فعلا بلا استفاده باقی مانده است.

شهردار اراک گفت: اگر دستگاه ها، امور خود را به درستی انجام دهند، قطعا شهرداری با قدرت بیشتری به امور ورود می کند، متاسفانه با شرایطی روبرو هستیم که دستگاه ها وظایف اولیه خود را انجام نمی دهند که در این شرایط چنین نمی توانیم از مردم هم انتظاری داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha