• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402110302558
  • خبرنگار : 50444

دستیار مردمی‌سازی استاندار:

تصمیمات مدیریت شهری و شوراهای اسلامی خراسان شمالی مردمی‌تر شود

تصمیمات مدیریت شهری و شوراهای اسلامی خراسان شمالی مردمی‌تر شود

ایسنا/خراسان شمالی دستیار استاندار خراسان شمالی در امر مردمی‌سازی، به شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر استان و بجنورد توصیه کرد بخشی از تصمیمات را بر عهده مردم بگذارند و از مشارکت مردم در تصمیمات مختلف استفاده کنند.

حمید نظریان در یکصد و چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد، مقدمه‌ای از تشکیل مردم سازی در دولت سیزدهم ارائه و اظهار کرد: مردمی سازی در سه بخش با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مشارکت مردم در تصمیم گیری و تصمیم سازی، اجرا و نظارت تشکیل شده است تا با مشارکت‌های مردمی از ظرفیت آن‌ها بهره گیری شود.

 وی در ادامه پیشنهاداتی از جمله ایجاد سامانه نظارت با رویکرد دسترسی آسان و ارتباط مستقیم و مشارکت بانوان در نشاط جامعه را برای مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مدیریت شهری ارائه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران را تبریک و خواستار تدارک و برنامه ریزی برای اجرای ویژه برنامه‌ها و حضور پررنگ در جشن‌ها و همایش‌های بزرگداشت دهه فجر شد.

جمشید عین بیگی در این جلسه به بزرگترین رویداد مهم کشور در پایان سال اشاره و تاکید کرد: جنس انتخابات از حضور و حماسه است و وظیفه هر ایرانی است که نقش خود را در این حماسه ملی ایفا کند.

سید محسن موسوی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در نطق پیش از دستور خود با درخواست تأسیس شرکت اقتصادی در شهرداری بجنورد بیان کرد: تأسیس شرکت اقتصادی شهرداری بجنورد، فرآیندی ضروری برای شهرداری در اجرای پروژه‌ها و توسعه شهری فارغ از مجموعه مدیریت شهری محسوب می‌شود و شهرداری‌ها می‌توانند طبق بند ۲ ماده ۴۵، ماده ۵۴ و ماده ۷۱ قانون شهرداری‌ها نسبت به تأسیس این شرکت اقدام کنند.

 وی در ادامه افزود: روال تشکیل و تأسیس شرکت اقتصادی، بر اساس دو شخصیت حقوقی با شناسه ملی در قالب هیأت مدیره و سرمایه گذار با فعالیت در ابعاد و حوزه‌های مختلف شهری است و شهرداری می‌تواند با مشارکت سازمان‌های تابعه، شهرداری‌های دیگر و سازمان همیاری شهرداری‌ها به عنوان یک عضو این شرکت با تدوین اساسنامه، تشکیل آن در قالب لایحه پیشنهادی را به شورای اسلامی شهر ارسال کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد نیز با اشاره به تصویب دفترچه عوارض محلی ۱۴۰۳ شهرداری بجنورد و سازمان‌های تابعه گفت: برای تهیه و تدوین این دفترچه بالغ بر ۳۵ جلسه با حضور مدیران و کارشناسان برابر با دستورالعمل ابلاغی عناوین عوارض و بهای خدمات قانون درآمدهای پایدار و هزینه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور برگزار شده است.

یوسف مغروری در ادامه افزود: این دفترچه با احتساب متوسط ۴۴.۴ درصد میانگین نرخ تورم یکساله برابر شاخص قیمت مصرف محاسبه که حوزه مسکونی ۳۵ درصد و در حوزه تجاری ۴۴ درصد در نظر گرفته شده، تهیه و تدوین شده است.

وی در ادامه بیان کرد: به جهت رفاه حال همشهریان، طرح تقسیط عوارض و کاهش پرداخت برای پرداخت‌های نقدی و همچنین برای اقشار کم درآمد و تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی نیز تخفیفاتی ویژه در این دفترچه در نظر گرفته شده است.

 در ادامه نسبت به قرائت نامه‌های رسیده، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد و مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد اقدام شد که مواردی همچون احداث و بهره‌برداری از ۹ پل عابر پیاده، احداث و بهره‌برداری لایت باکس‌های پایه‌های روشنایی، احداث و بهره برداری از بیلبوردهای تبلیغاتی، دفترچه تعرفه عوارض محلی شهرداری بجنورد و سازمان‌های تابعه در سال ۱۴۰۳ و گزارش درآمد و هزینه ۹ ماهه شهرداری بجنورد و سازمان‌های تابعه در سال ۱۴۰۲ تصویب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha