• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402110402755
  • منبع : نمایندگی اردبیل

عضو اسبق کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد:

ضرورت ایجاد مرکز ملی حقوق کشاورزی

ضرورت ایجاد مرکز ملی حقوق کشاورزی

ایسنا/اردبیل عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم گفت: کشاورزی، غذا و امنیت و اقتدار آن چنان در دنیا و برای جهان ذی‌قیمت است که «مرکز ملی حقوق کشاورزی» در کشورهای پیشرو تاسیس و به پیشران کشاورزی توسعه محور تبدیل شده است‌ که به منظور توسعه مطلوب، ایجاد این مرکز در کشور ضروری است.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همگان وظیفه دینی، ملی و شهروندی داریم تا برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات، تشکیل مجلس قوی و تخصصی به انحای گوناگون، ممکن و موثر گام برداریم و در تدارک انتخابات رقابتی، مشارکتی و توسعه محور نقش آفرینی نمائیم.

وی افزود: رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت شاخص های اصلی پیشرفت هستند و باید به عوامل موجده و انگیزش های مشارکت حداکثری نیز در انتخابات بپردازیم.

محمدی تصریح کرد: در انتخابات آتی مجلس، باید از زاویه دیگر و نوگونه برای روشن شدن اذهان عمومی، مسئولان و بخصوص نامزدها به عنوان نمایندگان آینده ملت، مباحث را تشریح نمود تا از هم اکنون در مباحث، نشست ها، طرح ها و برنامه های آتی خود بگنجانند.

سخنگوی ادوار کمیسیون تخصصی کشاورزی مجلس ادامه داد: به نظر می رسد علیرغم خدمات تقنینی گذشته در حوزه کشاورزی، از منظر حقوقی-هنجاری باید طرحی نو تدارک دیده و به اضطرار و اقتضائات، جدیت لازم برای اجرای آن به کار گرفته شود.

وی یادآور شد: نظام حقوقی «کامن لا» در حوزه کشاورزی به موضوعات حقوقی مانند زیرساخت‌های کشاورزی، بذر، آب، کود، استفاده از آفت کش ها، امور مالی و بودجه کشاورزی، نیروی کار کشاورزی، بازاریابی کشاورزی، بیمه کشاورزی، مالکیت زمین، سیستم اجاره، فرآوری کشاورزی، صنعت روستایی و قوانین کشاورزی می پردازد.

محمدی بیان کرد: با اجرا و استفاده از فناوری های نوین، موضوعاتی از جمله اعتبارات مالکیت فکری، تجارت و بازرگانی محصولات کشاورزی نیز شامل این بخش از حقوق می باشد.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: امروزه کشاورزی، غذا و امنیت و اقتدار آن چنان در دنیا و برای جهان ذی‌قیمت است که مرکز ملی حقوق کشاورزی در کشورهای پیشرو تاسیس و به پیشران کشاورزی توسعه محور تبدیل شده است‌.

وی افزود: در نظامات کشاورزی ایران مراکز پژوهشی و توسعه کشاورزی متعددی وجود دارد، اما جای مرکز ملی حقوق کشاورزی خالی است، هرچند گاهی شاهد مطالعات موردی و جسته گریخته از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده و هستیم.

محمدی خاطرنشان کرد: به مسئولین ذیربط به ویژه مجلس شورای اسلامی، وزارت جهادکشاورزی در دولت و نامزدهای محترم انتخابات پیشنهاد می کنیم، ایجاد این مرکز استراتژیک تحقیقاتی و اطلاعاتی غیرحزبی را جدی بگیرند.

وی در پایان اظهار کرد: این مرکز بعنوان منبع اصلی تحقیقات و اطلاعات قوانین کشاورزی و مواد غذایی در کشور می تواند عمل کند و عملا به جامعه وسیع کشاورزی شامل وکلا، کشاورزان، سیاست‌گذاران، مسئولان منطقه ای و استانی، دانشگاهیان، دانشجویان، مصرف کنندگان و دیگران خدمات ارائه نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۴ ۱۰:۱۶

سلام عالی بود منم حقوق وکشاورزی خواندم از نظر جنابعالی وهمکاری لازم مینماییم