• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402110402944
  • خبرنگار : 50455

کاهش هزینه‌های بیماران؛ هدف «طرح جامع بیماران مبتلا به سرطان» در قم

کاهش هزینه‌های بیماران؛ هدف «طرح جامع بیماران مبتلا به سرطان» در قم

ایسنا/قم کمیته مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان دانشگاه علوم پزشکی قم تشکیل و در آن کاهش هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج و به حداقل رسیدن آن‌ها در اجرای طرح جامع بیماران مبتلا به سرطان از جمله اهداف مهم این طرح عنوان شد.

مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان که با حضور دکتر جهانگیری مشاور عالی و اجرایی ریاست دانشگاه، متولیان و همچنین جمعی از نمایندگان امر در این حوزه از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور داشتند، اظهار کرد: یکپارچه‌سازی ارائه خدمات بین دو حوزه بهداشت و درمان دارای اهمیت بوده و باید انجام این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، وی ارائه خدمات انسانی در حوزه خدمات سلامت را وظیفه‌ای ذاتی دانست و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه و وزارت بهداشت، موسسه انستیتو راه‌اندازی می‌شود که بر اساس آن قرار است پایگاه مطالعات زیستی و سلامت در قم ایجاد شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اجرایی شدن ۲۶ گام حوزه‌های توسعه سلامت و درمان تکریم بیمار و استقلال رأی و رعایت اصل اخلاق در مراجعه بیماران، هدف‌گذاری با یک موسسه بین‌المللی برای ایجاد مرکز ۳۰۰ یونیتی دندانپزشکی در استان، اجرای طرح جامع بیماران مبتلا به سرطان در قم و یکپارچه‌سازی نظام پرداخت‌ها از جمله مهمترین برنامه‌ها و اهداف پیش روی دانشگاه هستند.

در ادامه محمد جهانگیری مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: استفاده از تمامی ابزارها برای پیشگیری و داشتن یک سامانه خودمراقبتی برای دستیابی به یک سامانه جامع هدف نهایی و مطلوب در اجرای طرح جامع بیماران مبتلا به سرطان است که این طرح در دانشگاه علوم پزشکی قم بر اساس چهار محور اصلی در هیئت رئیسه دانشگاه تصویب شده است.

مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: در واقع این طرح با حمایت‌های خیرین، شبکه ملی خیرین سرطان و مکسا، معاونت علمی ریاست جمهوری سازمان بیمه سلامت، سازمان برنامه و بودجه که متولی آن وزارت بهداشت است در دانشگاه علوم پزشکی قم در حال انجام است تا بتوانیم این مدل را به صورت یک الگوی بهینه برای کمک به بیماران در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا کنیم.

وی اهداف مهم اجرای این طرح را کاهش هزینه‌های کمرشکن به بیماران صعب العلاج و به حداقل رساندن این هزینه‌ها عنوان کرد و گفت: این موضوع سبب شده  با استفاده از ظرفیت‌های بیمه سلامت و صندوق سلامت، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و خیرین بتوانیم طرح را با حمایت‌های دولت و وزارت‌ بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی قم انجام و به صورت الگو در سایر دانشگاه‌ها اجرایی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha