• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402110402973
  • خبرنگار : 50204

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح:

۵۰۰ هزار واحد مسکن برای نیروهای مسلح احداث می شود

۵۰۰ هزار واحد مسکن برای نیروهای مسلح احداث می شود

ایسنا/مرکزی رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور گفت: تا پایان دولت سیزدهم ۵۰۰ هزار واحد مسکن ویژه نیروهای مسلح در کشور احداث و تحویل متقاضیان می شود.

سردار مجید عبدالرضا چهارشنبه چهارم بهمن ماه، در نشست قرارگاه مسکن نیروهای مسلح استان مرکزی اظهار کرد: مسکن اهمیت بالایی دارد و یکی از برنامه های مهم دولت موضوع مسکن عنوان شده و تاکید شده به صورت جهادی بر این موضوع اقدام شود.

وی افزود: نرخ سهم مسکن در سبد معیشت خانوار ۶۰ درصد است و اگر بتوان مشکل مسکن را حل کرد به معیشت خانواده ها کمک می شود. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی بالغ بر ۴۵ درصد جمعیت کشور به ویژه در شهرهای بزرگ توانایی تهیه مسکن را ندارند.

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: در ارتش جمهوری اسلامی ۵۱ درصد، در سپاه ۳۴ درصد، وزارت دفاع ۳۰ درصد و فراجا ۶۴ درصد از شاغلین، فاقد مسکن هستند.

سردار عبدالرضا بیان کرد: سال گذشته میانگین قیمت مسکن در کشور هر مترمربع ۲۸ میلیون تومان بود که این رقم اکنون به ۴۰ میلیون تومان رسیده است و استان مرکزی نیز جزو استان هایی است که مسکن در آن یکی از موضوعات جدی است.

وی با اشاره به سهمیه ۵۰۰ هزار واحدی مسکن برای نیروهای مسلح کشور گفت: در این طرح ۱۵۰ هزار واحد برای ارتش، ۱۰۰ هزار واحد برای سپاه،  ۱۷۵ هزار واحد برای فراجا، ۱۵ هزار واحد برای وزارت دفاع، ۱۰ هزار واحد برای اعضای وابسته و ۵۰ هزار واحد برای رزمندگان معسر در نظر گرفته شده است.

سردار عبدالرضا با اشاره به اینکه یک قرارداد ۲۰ هزار میلیارد تومانی با بانک  مسکن منعقد شده است ادامه داد: برای ۱۸۳ پروژه با ۹۲ هزار و ۹۴ واحد، ۱۸ هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های عامل مسکن و سپه تخصیص یافته که تاکنون حدود ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات دریافت شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به تدبیر رهبری در راستای کمک به دولت مردمی سیزدهم، هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های نیروهای مسلح برای ساخت مسکن تحویل دولت شد و در مقابل، دولت نیز ۲۲۵ هزار هکتار از زمین های خود را برای ساخت مسکن به نیروهای مسلح واگذار کرد.

سردار عبدالرضا گفت: با استفاده از ظرفیت صنعتی سازی واحدهای مسکونی، با هماهنگی های انجام شده، تلاش می شود در سطح کشور طرح ملی نهضت مسکن توسعه داده شود که نقش مهمی در راستای تسریع در ساخت مسکن در کشور خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha