• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402110403273
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

یک مسئول:

۲۵۲۲ واحد جایگاه دامی خوی تا پایان بهمن ماه آماده بهره‌برداری می‌شود

۲۵۲۲ واحد جایگاه دامی خوی تا پایان بهمن ماه آماده بهره‌برداری می‌شود

ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۵۲۲ واحد جایگاه دامی در جریان دو مرحله زلزله سال گذشته شهرستان خوی آسیب دیده بوده که از این تعداد هزار واحد جایگاه دامی در شهریورماه بدست استاندار آذربایجان‌غربی افتتاح و تحویل دامداران شد و ۲۵۲۲ واحد نیز تا پایان بهمن ماه آماده بهره‌برداری می‌شود.

خسرو شهبازی، ۴ بهمن ماه در حاشیه بازدید از واحدهای دامی بازسازی شده در زلزله خوی با بیان این مطلب اظهارکرد: ۵۲۲ واحد دامی در اثر وقوع زلزله در مورخه ۱۳ مهر ماه ۱۴۰۱در شهرستان خوی دچار خسارت شد که مورد بازسازی قرار گرفتند و در زلزله دوم که در ۸ بهمن ماه سال گذشته به وقوع پیوست، حدود ۳ هزار واحد دامی خسارت دیده مصوب شد که اقدامات بازسازی آن انجام می گیرد. 

شهبازی افزود: ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی برای هر واحد دامی در نظر گرفته شده است که تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و مابقی در ماه های آینده تخصیص می یابد و ۳۰ میلیون تومان هم وام با نرخ بهره ۴ درصد به دامداران توسط بانک های عامل پرداخت می شود. 

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری شهرستان تعداد۸۲ هزار و ۵۰۰ عدد بلوک سیمانی رایگان در بین دامداران زلزله زده توزیع شده است. 

شهبازی تاکید کرد: خوشبختانه ۵۲۲ واحد تکمیل و تحویل دامداران شده است و از ۳ هزار واحد جایگاه دامی در زلزله دوم نیز تاکنون ۲ هزار و ۷۵۰ واحد تکمیل و ۲۵۰ واحد در مرحله‌ دیوارچینی و سقف چینی هستند. 

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان ماه بهمن سال جاری این عملیات نیز اتمام و این واحدها به بهره‌برداری برسند. 

رییس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: از ۳هزار و ۵۲۲ واحد نیمه صنعتی کوچک در سطح روستاهای شهرستان خوی، به تعداد ۶۵۲ پروانه صنفی دامداری صادرو ۳۴۸ پروانه دامداری کوچک روستایی صادر شده است و سعی خواهیم برای تمام دامداران مجوزهای لازم را صادر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha