• پنجشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402110503810
  • منبع : نمایندگی اردبیل

روانشناس دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل:

اغلب نوجوانان مجرم رابطه مخربی با پدر داشته‌اند

اغلب نوجوانان مجرم رابطه مخربی با پدر داشته‌اند

ایسنا/اردبیل مسئول دفتر واحد مددکاری و روانشناس دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: پرونده های شخصیتی موجود حاکی از آن است که اغلب نوجوانان و جوانانی که جرمی را مرتکب و زندانی شده‌اند، کسانی هستند که رابطه مخربی با پدر داشته‌اند.

محمدی اظهار کرد: پرونده های شخصیتی موجود حاکی از آن است که اغلب نوجوانان و جوانانی که جرمی را مرتکب و زندانی شده‌اند، کسانی هستند که رابطه مخربی با پدر داشته‌اند.

روانشناس دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: نقش پدر آنقدر تاثیرگذار هست که اگر پدری نقش خودش را خوب ایفا کند می‌توان گفت آمار مجرمان اجتماعی در حد قابل توجه پایین خواهد بود. به عبارتی وقتی به گذشته فرزندی که به خاطر جرمی دستگیر شده باشد، برمی‌گردیم رابطه سالمی با پدر نداشته‌ است.

مسئول دفتر واحد مددکاری و روانشناس دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل افزود: مطالعات روانشناختی نشان می‌دهد که چگونگی نگاه انسان به جهان هستی در اثر چگونگی نگاهی است که انسان به پدرش دارد. حتی نوع ارتباط انسان با خدا در جامعه دینی با نوع ارتباط انسان با پدر در دوره کودکی همبستگی بالایی دارد. فرزندانی که در سن جوانی در جوامع دینی گرایش ضد دینی پیدا می‌کنند و اقدامات بزهکارانه انجام می‌دهند تحت تاثیر نوع رابطه ای است که با پدرشان داشته‌اند و این گرایش شکل گرفته است.

محمدی گفت: سوال مطرح این است: شما چگونه پدری هستید و چگونه پدری داشتید؟ تأثیری که بر فرزندان داشته‌اید تاثیر سلامت بخشی است یا تأثیر مخرب؟ پاسخ به این سوالات نقش شما را به عنوان پدر در فرآیند رشد و سلامت فرزندان تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: خیلی وقت ها مشکلاتی که والدین با فرزندان خود دارند ناشی از عدم آگاهی نیست بلکه ناشی از مشکلات روانی خودشان است.

مسئول دفتر واحد مددکاری و روانشناس دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل افزود: با افزایش سلامت روان پدران، رابطه سالمی در فرآیند رشدی با فرزندان شکل می‌گیرد و در نتیجه رفتارهای مجرمانه و اقدامات تبهکارانه  فرزندان در دوره نوجوانی و جوانی کاهش پیدا می‌کند.

محمدی گفت: آگاهی عمیق و روان‌درمانی رمز ارتقای سلامت همه انسان هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha