• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402110704267
  • خبرنگار : 50126

۱۴ پروژه آبرسانی ایلام دهه فجر افتتاح می‌شود

۱۴ پروژه آبرسانی ایلام دهه فجر افتتاح می‌شود

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آبفای ایلام گفت: در دهه فجر امسال ۱۴ پروژه آبرسانی در سطح استان افتتاح می‌شود که از این تعداد ۱۰ پروژه در حوزۀ روستایی و ۴ پروژه نیز در حوزه شهری است.

«پرویز ناصری» در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این تعداد پروژه در ۵ شهرستان استان با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰میلیارد ریال از منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح این طرح های آبرسانی جمعیتی بیش از ۱۰۰هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد.

وی گفت: امسال اقدامات مطلوبی در زمینه طرح های عمرانی، زیربنایی و خدماتی شامل اجرای خطوط انتقال، احداث مخازن، توسعه، اصلاح و بهسازی شبکه آب و … انجام شده که در دهه فجر بخشی از این خدمات رونمایی خواهد شد و  از جمله طرح های قابل افتتاح در این ایام، آبرسانی به ۱۶ روستای مجتمع مورت چوار شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه، احداث یک باب تصفیه خانه آب به ظرفیت ۴۰ لیتر در ثانیه، احداث ۱۰ باب مخزن ذخیره آب، اجرای خطوط انتقال آب به طول ۴۱ کیلومتر، اصلاح ۴۵ کیلومتر شبکه توزیع آب با اعتبار هزینه شده ۴۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل آبفای استان ایلام تاکید کرد: همچنین افتتاح فاز اول آبرسانی به ۱۰ روستای مجتمع داجیوند شهرستان هلیلان شامل حفر یک حلقه چاه، احداث یک باب مخزن، احداث یک ایستگاه پمپاژ آب، اجرای ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب با اعتبار هزینه شده ۱۶۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال انجام می‌شود.

ناصری با بیان اینکه حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه و اجرای خط انتقال چاه های آب منطقه "بره بیجه" دهلران با طول خط انتقال۳۶۹۰ متر با اعتبار هزینه شده ۵۸ میلیارد ریال، طرح آبرسانی به "دول‌گل" مهران، افتتاح خط انتقال بلوار پژوهش شهر ایلام، آبرسانی به شهرک میلاد شهر ایلام- نهضت ملی مسکن از دیگر پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴۳هزار مشترک آب در استان وجود دارد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت استان از خدمات شرکت ابفا ایلام برخوردار هستند.

انتهای یپام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha