• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402110805913
  • خبرنگار : 50536

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواستار شد

لزوم عزم جدی مسئولان برای تکمیل پژوهشکده ربع رشیدی تبریز

لزوم عزم جدی مسئولان برای تکمیل پژوهشکده ربع رشیدی تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: از حدود یک سال گذشته عملیات اجرایی و ساخت پروژه پژوهشکده ربع رشیدی تبریز با مشکل مواجه شده که تکمیل آن به عزم مسئولان استان بستگی دارد.

پرویز شهابی، یکشنبه، هشتم بهمن ماه، در نشست مطبوعاتی تشریح دستاوردهای حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این پروژه باید در سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسید اما اکنون از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و با این روند تکمیل آن دور از انتظار است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه از ۱۰۰میلیارد تومان بودجه‌ی اختصاص یافته در سفر اول رئیس‌جمهور به این پروژه، ۲۹ میلیارد تومان آن تحقق پیدا کرد، افزود: در سفر دوم بودجه‌ای برای این پروژه اختصاص پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: این پژوهشگاه با دو برج تحقیقاتی به وسعت ۳۲هزار متر مربع، جهشی در تحقیقات ما ایجاد می‌کند اما اکنون در دو برج شاهد پیشرفت نیستیم.

شهابی اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین دانشگاه‌های کشور رتبه سوم را بعد از دانشگاه تهران و شهید بهشتی کسب کرده‌است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰۰مرکز تحقیقات در وزرات بهداشت به فعالیت مشغول هستند، گفت: این تعداد امسال در شش حیطه مورد بررسی قرار گرفتند که سه مرکز تحقیقاتی کاربردی دارویی، مرکز تحقیقات تغذیه و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز موفق به کسب رتبه اول شدند.

وی همچنین از کسب رتبه اول آزمایشگاه تحقیقات جامع و انتشارات علمی این دانشگاه در کشور خبر داد. 

وی به غربالگری راننده‌های پر خطر اشاره کرد و گفت: رانندگانی که بنا به دلایلی نمرات منفی از پلیس راهور دریافت کرده‌اند و کسانی که مشکلات روحی و جسمی دارند در کلینیکی که در دانشگاه با کمک معاونت درمان راه‌اندازی شده تاکنون ۱۰۰نفر پایش شده و ادامه‌ و عدم ادامه‌ی رانندگی افراد در آن تصمیم گیری می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه این دانشگاه قطب تولید دارو اعلام شده، خاطر نشان کرد: تعداد دانشمندان یک درصد برتر از ۲۱ نفر به ۲۷ نفر افزایش پیدا کرده‌ و دانشمندان دو درصد برتر نیز ۷۳ نفر می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه شش محصول در جشنواره رینوتکس رونمایی شدند که مجوز را اخذ کرده و در مرحله‌ی تولید هستند، اظهار کرد: در حوزه‌ی فناوری به کشورهای ترکیه و پاکستان و حتی به کشورهای اروپایی مانند مجارستان و آلمان تخت‌های بیمارستانی صادر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha