• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402110906308
  • خبرنگار : 50037

رئیس شبکه بهداشت رزن:

بیش از ۸۰ درصد مردم رزن در پویش ملی سلامت شرکت کردند

بیش از ۸۰ درصد مردم رزن در پویش ملی سلامت شرکت کردند

ایسنا/همدان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن از مشارکت ۸۱.۲ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان در پویش ملی سلامت، غربالگری فشار خون بالا و دیابت خبر داد.

دکتر مجید موانیه‌ئی دوشنبه ۹ بهمن در دیدار با فرماندار رزن، اظهار کرد: از ۷۶ هزار نفر جمعیت شهرستان رزن، ۵۴ هزار و ۷۲ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان برای شرکت در این پویش هدفگذاری شده بود که در این رابطه از جمعیت هدفگذاری شده ۵۰ هزار و ۷۶۲ نفر مشارکت کردند.

وی افزود: در سطح روستاهای شهرستان رزن از جمعیت ۴۰ هزار و ۹۲ نفری هدفگذاری شده تعداد ۳۹ هزار و ۴۳ نفر معادل ۹۸.۳ درصد و در جمعیت شهری از ۱۳ هزار و ۹۸ نفر جمعیت هدفگذاری شده تعداد ۱۱ هزار و ۳۵۹ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال مورد غربالگری قرار گرفتند.

موانیه‌ئی با بیان اینکه از جمعیت ۵۰ هزار و ۷۶۲ نفری بالای ۱۸ سال شهرستان رزن ۸۱.۲ درصد جمعیت در پویش ملی سلامت غربالگری شدند، گفت: در این پویش براساس نتایج نهایی ۱۰ هزار و ۱۲۵ نفر در معرض بیماری دیابت بودند که به طور قطع اگر رعایت نکنند مبتلا به دیابت خواهند شد ضمن اینکه ۷۰۱ نفر معادل ۱.۹ درصد از جمعیت غربالگری شده شهرستان مشکوک به دیابت بودند که این افراد به پزشک ارجاع داده خواهند شد تا آزمایش‌های تکمیلی لازم را انجام داده و در صورت نیاز توسط مراقبان سلامت و پزشکان تحت نظر باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن ادامه داد: در این پویش ۹۸۷۴ نفر از افراد غربالگری شده دارای پیش فشارخون بالا بودند و ۸۰۳ نفر معادل ۱.۵۶ درصد مشکوک به بیماری فشارخون بالا تشخیص داده شدند.

موانیه‌ئی افزود: در این پویش ۶۳ واحد خانه بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان با ۱۰۲ بهورز و مراقبان بهداشت و نیز شش تیم سیار دو نفره مشارکت داشتند و این پویش را به نحو مطلوبی به پایان رساندند.

وی اضافه کرد: تیم‌های سیار در این پویش با حضور در سطح ادارات، واحدهای صنعتی و تولیدی، همایش‌ها و محل برگزاری نمازجمعه نسبت به غربالگری افراد بالای ۱۸ سال اقدام کردند که این امر از نقش مؤثری در ارتقاء مشارکت جمعیت هدف در این پویش برخوردار بود.

به گزارش ایسنا، در پایان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از زحمات و تلاش‌های علی‌اصغر غفاری‌آثار فرماندار شهرستان رزن، برای تلاش در جذب مشارکت حداکثری مردم در پایش ملی سلامت در سطح شهرستان رزن تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha