• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402111006976
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

بیمارستان امام خمینی(ره) نیازمند توجه مسئولان و خیران سلامت

بیمارستان امام خمینی(ره) نیازمند توجه مسئولان و خیران سلامت

ایسنا/سیستان و بلوچستان مراجعه‌کنندگان و بیماران بیمارستان امام خمینی(ره) خاش خواستار توجه مسئولان و خیران حوزه سلامت در تجهیز این واحد درمانی شده‌اند.

با توجه به اینکه خاش در منطقه‌ای استراتژیک واقع شده و همواره سوانح ناگوار رانندگی رخ می دهد که گاهی تخت های اورژانس و بستری و سایر بخش‌های این بیمارستان با وجود خیل عظیم بیماران تصادفی و افراد فوتی ایرانی و اتباع خارجی اشغال می شود.

شماری از شهروندان خاش در گفت‌وگو با خبرنگار ما بر ضرورت و اهمیت تسریع در ساخت واحدهای یکصد تخت بیمارستانی، ساخت و ایجاد بیمارستان تامین اجتماعی و افزایش تخت های بخش بیماران دیالیزی و غیره تأکید کردند.

محمد قلندرزهی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: بیمارستان امام خمینی خاش چند دهه است که با حمایت های دولت راه اندازی و علاوه بر گستردگی، تجهیزات خوبی برای آن فراهم شده، اما تجهیزات و امکانات آن برای مراجعه‌کنندگان بسیار ناکافی است.

وی اظهارکرد: بسیاری از کمبودهای آن را خیران تأمین کرده اند، بنابراین از مجمع خیران حوزه سلامت و نیز مقامات بهداشت و درمان کشور و استان انتظار می رود، به نیازهای درمانی این مرکز درمانی توجه کنند.

مرتضی ابراهیمی نیز بیان کرد: در برخی بخش های بیمارستان مانند اورژانس و بستری بوی نامطبوعی احساس و از لحاظ بهداشتی ضرورت دارد، به مشکلات آن رسیدگی شود.

وی افزود: در جبران و کمبود برخی پزشکان متخصص مانند مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب و افزایش متخصصان دیگر باید تلاش شود، و مسوولان پیگیری کنند که پزشکان متخصص هر روز در کلینیک تخصصی بیمارستان به صورت نوبتی و چرخشی حضور داشته باشند، زیرا مردم توان پرداخت هزینه های بالای ویزیت و درمان خود در مطب های خصوصی متخصصان را ندارند.

مهراب جمشیدی نیز گفت: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) خاش وضعیت مطلوبی ندارد و خدمات رضایت بخشی به بیماران صورت نمی گیرد، زیرا این بخش به شدت از کمبود تخت و تجهیزات و امکانات درمانی و خدماتی رنج می برد.

وی اظهارکرد: پرسنل درمانی و پرستاران این بخش در حد توان خود برای کاهش درد و تأمین نیازهای بیماران تلاش می کنند و فشار کاری زیادی را متحمل می شوند، بنابراین انتظار می رود، دولتمردان و خیران حوزه سلامت به توسعه این بخش و افرایش تجهیزات آن کمک کنند.

رییس بیمارستان امام خمینی خاش نیز گفت: کمبود شدید تخت و تجهیزات در بخش دیالیز بیمارستان را قبول داریم و هم اینک هشت تخت فعال برای ۶۵ بیمار در اختیار داریم که نا کافی بوده و هر بیمار به صورت یک روز درمیان باید برای دریافت خدمات درمانی به صورت استاندارد چهار ساعت تحت نظر باشد، اما به لحاظ کمبود تخت و تجهیزات و یا در مواقع خرابی دستگاه ها زمان دریافت خدمات به این قشر تا ۳ و ۳ و نیم ساعت کمتر و بیشتر کاهش می یابد.

دکتر نبی بامریان در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: تمام تلاش ما بر این است، با کمک خیران و دولت آمار تخت ها را به ۲۰ تخت برسانیم و این موضوع نیز بستگی به حمایت های ویژه دولت و خیران دارد و اگر حمایتی صورت نگیرد، مشکلات این بخش همچنان به مانند سالهای قبل کاهش نمی یابد.

وی اظهارکرد: تاکنون خیران حوزه سلامت حدود ۲۰ میلیارد ریال به بیمارستان کمک کرده اند که تامین بخشی از نیازهای بیماران دیالیزی و ایجاد واحد اسکان همراهان بیمار از شهرهای همجوار و نقاط دوردست روستایی از اقدامات ارزشمند خیران بوده است.

وی بیان کرد: پروژه بزرگ ۱۰۰ تخت خوابی، پانسیون پزشکان و برخی برنامه‌های اولویت دار مورد توجه بهداشت و درمان شهرستان خاش و استان و وزارتخانه بهداشت و درمان بوده و در همین مدت چندماهه اخیر افزون بر ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات خدماتی و بهداشتی به بیمارستان امام خمینی خاش اضافه شده، اما به لحاظ آمار بالای مراجعه‌کنندگان و کمبود امکانات نیازمند توجه خیران حوزه سلامت و دولت هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha