• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402111007556
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

اساسی‌ترین راهکار برای ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، عمل به قرآن است

اساسی‌ترین راهکار برای ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، عمل به قرآن است

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اساسی‌ترین راهکار برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت و نهادینه کردن آن در جامعه عمل به قرآن است.

اعظم روانشاد امروز دهم بهمن‌ماه در نشست با اعضای انجمن قرآن و عترت لرستان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز ناشی از فاصله گرفتن با ساحت عمیق دینی و قرآنی است، افزود: با پرداختن به محتوای قرآنی باید زمینه تحقق هرچه بهتر آرمان‌های انقلاب اسلامی را فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ارتقای برنامه‌های قرآنی در سطح استان را از اهداف جدی و مهم این اداره کل تصریح کرد و افزود: دغدغه ما درگیری آحاد جامعه به‌ویژه قشر نوجوان و خانواده‌ها با موضوعات قرآنی و فعالیت‌های دینی است.

روانشاد با اشاره به اینکه تعامل و همگرایی بین انجمن قرآن و عترت و مؤسسات و تشکل‌های مردم‌نهاد حائز اهمیت است، اضافه کرد: این همگرایی باعث رونق و شکوفایی در حوزه قرآن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت لزوم اجرای برنامه‌های غنی برای ترویج مناسک دینی و قرآنی ضرورت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: محوریت برنامه‌های قرآنی ماه رمضان با انجمن قرآن و عترت و موسسات قرآنی است.

محمد لروند، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در بخش دیگری از این جلسه بر صدور کارت‌های عضویت اعضای انجمن تاکید کرد و گفت: انجمن‌های قرآن و موسسات قرآنی در سراسر استان نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن اهتمام بیشتری داشته باشند.

گفتنی است، در این نشست برخی از مسئولان موسسات قرآنی و اساتید قرآن این استان برخی مشکلات و موانع پیش روی فعالیت‌های قرآنی را در لرستان بیان کردند و عزت‌الله گوشه‌ای به عنوان رئیس انجمن قرآن و عترت معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha