• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111007607
  • خبرنگار : 50642

معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی مطرح کرد

برگزاری اردوی نخبگانی با حضور ۸۰۰ دانشجوی رشته پزشکی تحت پوشش کمیته امداد

برگزاری اردوی نخبگانی با حضور ۸۰۰ دانشجوی رشته پزشکی تحت پوشش کمیته امداد
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با شروع ایام الله دهه فجراردوی نخبگانی در سطح استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد که بالغ بر ۸۰۰ نفر از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد که در رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستند از سراسر کشور در تاریخ ۱۷ بهمن الی ۲۰ بهمن در این اردو حضور دارند.

محمد افشارنیا در نشست خبری ستاد برنامه‌های دهه فجر که صبح امروز ۱۰ بهمن ماه، با حضور مسئولین کمیته‌های ستاد دهه فجر در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با شروع ایام الله دهه فجر اردوی نخبگانی در سطح استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد که بالغ بر ۸۰۰ نفر از نخبگان تحت پوشش کمیته امداد که در رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستند از سراسر استان در تاریخ ۱۷ بهمن الی ۲۰ بهمن حضور دارند. ان شاءالله در این اردو وزیر بهداشت و ریاست کمیته امداد کشور حضور خواهند داشت. حائز اهمیت است که نخبگانی در این جامعه حضور دارند که عدالت آموزشی شامل حال آنها شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر اردوی نخبگانی برگزاری اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی باران وحی است که برای این جشنواره امسال ۹۸۰۰ اثر در ۱۶ رشته به دبیرخانه ارسال شده است. سال گذشته کمیته امداد استان خراسان در این جشنواره در کشور اول شد و طی آن ۶۰ مقام کشوری، ۵۳ مقام اول کشوری، ۴ مقام دوم و ۳ مقام سوم کشوری برای استان خراسان رضوی به ارمغان آمد. همچنین توزیع جهیزیه و کمک هزینه ازدواج که هدف ما در سال ۱۴۰۲، ۵۰۰۰ جهیزیه بوده است، ۱۰۰۰ سری جهیزیه از این ۵۰۰۰ در ایام الله به نوعروسان توزیع می‌شود که در آن پنج قلم اصلی یخچال، گاز، ماشین لباسشویی، تلویزیون، فرش یا جاروبرقی قرار دارد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان خراسان رضوی در خصوص توزیع سبد کالا گفت: در این ایام توزیع ۱۰هزار سبد غذایی و کالایی برای خانواده‌های تحت حمایت توزیع می‌شود. همچنین توزیع ۵۰۰ سری لوازم ضروری برای نیازمندان هم در دهه فجر انجام می‌شود. برگزاری جشن‌های دهه فجر و همچنین میلاد ایام رجبیه تحت عنوان ۴۲ همایش در سطح ادارات و شهرستانها ابلاغ شده است. اولین همایش این نهاد فرداشب در سالن سیمرغ شهرستان نیشابور با حضور ۶۰۰ نفر برگزار خواهد شد. دومین همایش پنجشنبه ۸ تا ۱۱ صبح در شهرستان تربت حیدریه برگزار می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های این نهاد ادامه داد: برگزاری مسابقه فرهنگی شهیدالقدس ابلاغ شده است که در آن دو کتاب به صورت دیجیتال همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی بارگذاری شده است که این کتابها تحت عنوان کتابهای « از چیزی نمی‌ترسیدم و سرباز قاسم سلیمانی» در اختیار مردم قرار گرفته است. لذا لینک این مسابقه در دوازدهم بهمن ماه به تمامی شهرستانها ارسال خواهد شد. ان شاءالله ۲۰۰ نفر از این شرکت‌کنندگان در اواخر دهه فجر تشویق خواهند شد.

وی افزود: پویش «چه بودیم و چه شدیم» در قالب دستاوردهای انقلاب با شعار جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن برگزار خواهد شد. همچنین افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی در دهه فجر صورت می‌گیرد؛ برگزاری نمایشگاه‌های دستاورهای انقلاب و همچنین نمایشگاه سرمشق که ویژه مقام معظم رهبری است هم در شهرستانها برگزار خواهد شد.

دکتر افشارنیا افزود: در روز ۲۲ بهمن ۱۸ گروه سرود در ۸ پایگاه بنا شده در مسیر راهپیمایی به خواندن سرود خواهند پرداخت. همچنین در مراسم عطرافشانی گلزار شهدا همگام با دیگر نهادها حضور خواهیم داشت. بازدید از منازل خانواده‌های تحت پوشش و برگزاری اردوهای فرهنگی، آموزشی و زیارتی در این ایام با حضور ۵۰۰۰ نفر، در این ایام از دیگر برنامه‌های کمیته امداد خراسان رضوی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha