• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402111007672
  • خبرنگار : 50225

معاون توسعه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد

آغاز اجرای پروژه ساخت بیمارستان جایگزین گلستان اهواز

آغاز اجرای پروژه ساخت بیمارستان جایگزین گلستان اهواز

ایسنا/خوزستان معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز اجرای پروژه ساخت بیمارستان جایگزین گلستان اهواز از دو هفته پیش توسط قرارگاه خاتم خبر داد.

سید سعید آزنده در نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز (۱۰ بهمن‌ماه) به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با اشاره به روند اجرای پروژه بیمارستان ۶۱۳ تخت خوابی جایگزین گلستان اهواز، اظهار کرد: در ۴۴ سال بعد از انقلاب اسلامی، این نخستین بیمارستان با این حد و اندازه است که در خوزستان ساخته می‌شود و با سرعت مورد انتظار اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در ۱۱ طبقه در مجاورت بیمارستان کنونی گلستان احداث می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اعتبارات این پروژه از محل کمک وزارت نفت، مولدسازی اموال دانشگاه و کمک خیرین تامین می‌شود.

وی بیان کرد: این بیمارستان نیاز استان خوزستان و جنوب غرب کشور است زیرا در حال حاضر بیماران از استان‌های مختلف به بیماران ‌گلستان اهواز مراجعه می‌کنند.

آزنده گفت: برخی رشته‌های فعال در بیمارستان گلستان اهواز از جمله فوق تخصص‌های جراحی عروق، در منطقه منحصر به فرد هستند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه بیمارستان جایگزین بیمارستان گلستان اهواز از دو هفته پیش توسط قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار آغاز شده است، افزود: برای دو سال اول این پروژه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای اسکلت فلزی و سفت‌کاری دیده شده است. در مجموع زمان ساخت این پروژه چهار سال پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیمارستان نوید سربندر نیز تکمیل شده است و هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بیمارستان جایگزین نظام مافی شوش نیز در حال ساخت است و حدود ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) در اندیمشک نیز در دست اجرا است و حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

آزنده گفت: در حال پیگیری هستیم تا مرکز فوق تخصصی ریه و مرکز فوق تخصصی چشم نیز ساخته شوند.

وی افزود: ساختمان بیمارستان رازی اهواز نیز به قبل از جنگ جهانی دوم مربوط می‌شود و ساخت بیمارستان جایگزین آن در اولویت است و جزو مصوبات سفر رئیس جمهور است که امیدواریم اعتباری برای آن در نظر گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۸۷ طرح بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۴۸۵ میلیارد تومان اجرا شده‌اند که بهره‌بردای خواهند شد. از این رقم تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان جذب شده است.

وی در خصوص افزایش تعرفه خدمات دندانپزشکی در دانشکده دندانپزشکی، بیان کرد: با وجود افزایش تعرفه خدمات دندانپزشکی هم‌اکنون نیز این تعرفه‌ها از بخش دولتی پایین‌تر است و به ۵۰ درصد تعرفه دولتی هم نمی‌رسد و برای این است که دانشجویان دندانپزشکی بیمار داشته باشند و بخش آموزش تعطیل نشود و به این منظور سوبسید می‌دهیم.

آزنده گفت: در سال ۱۴۰۲، ۴۵۴ نفر در این دانشگاه استخدام شده‌اند اما باز هم علوم پزشکی اهواز نسبت به دیگر شهرها مشکلات بیشتری دارد. با آزمون اخیر، ۶۸۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جذب می‌شوند. روز جمعه این هفته نیز برای استخدام بیش از ۲۰۰ بهورز آزمون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha