• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402111007698
  • خبرنگار : 50225

معاون آموزشی دانشگاه عنوان کرد

اشتغال ۸۰ درصدی دانشجویان علوم پزشکی اهواز بعد از کارشناسی

اشتغال ۸۰ درصدی دانشجویان علوم پزشکی اهواز بعد از کارشناسی

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان اشتغال دانشجویان ما بعد از کارشناسی، ۷۹ درصد است یعنی حدد ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بعد از کارشناسی یا در مقاطع بالاتر تحصیل می‌کنند یا سر کار می‌روند.

شهنام عسکرپور در نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز (۱۰ بهمن‌ماه) به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با اشاره به پذیرش دانشجویان در رشته‌های جدید در این دانشگاه اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر در ۱۴ تا ۱۵ رشته جدید جذب دانشجو داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سفرهای متعدد مسئولان وزارت بهداشت به خوزستان در مورد مشکلات پذیرش دستیار به ویژه در رشته‌های اطفال، بیهوشی و طب اورژانس، صحبت شده است. در این خصوص مصوب شده است که دانشجویان به صورت دستیار مستقیم و بدون گذراندن طرح و تعهدات وارد دوره تخصص شوند تا یکی از معضلات در این حوزه حل شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو با وجود محدودیت امکانات فیزیکی عنوان کرد: در چند سال اخیر پذیرش دانشجویان پزشکی از ۱۵۰ نفر و ۲۰۰ نفر به بیش از ۵۰۰ دانشجوی پزشکی، ۱۰۰ دانشجوی دندانپزشکی و حدود ۸۵ دانشجوی داروسازی رسیده است این در حالی است که در دانشگاه شهید بهشتی که سه برابر ما فضای آموزشی دارند نیز به همین میزان دانشجو می‌گیرند.

وی بیان کرد: میزان اشتغال دانشجویان ما بعد از کارشناسی، ۷۹ درصد است یعنی حدد ۸۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بعد از کارشناسی یا در مقاطع بالاتر تحصیل می‌کنند یا سر کار می‌روند.

عسکرپور با اشاره به توانمندی دانشجویان این دانشگاه و میزان بالای قبولی دانشجویان در امتحانات جامع افزود: دانشگاه جندی شاپور اهواز رتبه چهارم کشور را در قبولی فارغ التحصیلان در مقطع ارشد دارد.

وی بیان کرد: دانشکده داروسازی دانشگاه نیز اعتبار پنج ساله و دانشکده پزشکی اعتبار دو ساله دریافت کرده‌اند.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه تبدیل بیمارستان درمانی به بیمارستان آموزشی مراحل سختی دارد، بیان کرد: در حال تبدیل بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز به بیمارستان آموزشی هستیم. برنامه‌ریزی برای آموزشی شدن بیمارستان کرمی اهواز نیز در حال انجام است.

وی افزود: با کمک دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشکده بهبهان در حال پذیرش دانشجوی پزشکی است و به زودی این کار در دانشکده شوشتر هم رقم می‌خورد.

عسکرپور با اشاره پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف نیز گفت: تعداد دانشجویان بین‌الملل دانشگاه جندی شاپور اهواز از ۳۹ نفر در سال ۹۹ به ۱۱۸ نفر ورودی امسال رسیده است و همچنان رو به افزایش است. تعداد رشته‌ها نیز به ۱۴ رشته افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha