• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111007702
  • خبرنگار : 50549

اعلام برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در دهه فجر

اعلام برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در دهه فجر

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی به تشریح برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرحسین احمدنیا امروز ۱۰ بهمن‌ماه، در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه فجر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، گزارشی از برگزاری مراسم اعتکاف در خراسان ارائه و اظهار کرد: مراسم اعتکاف امسال با حضور بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در سطح استان برگزار شد. اعتکاف ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با استقبال بیش از ۲ برابری معتکفان برگزار شد.

وی ادامه داد: در ۳۷۴ مسجد مشهد اعتکاف برگزار شد که در این مراسم ۲۶ هزار و ۳۸۲ از بانوان و ۱۴ هزار و ۱۷۹ از آقایان شرکت کردند. از مجموع تعداد کل معتکفین مشهد بیش از ۶۰۰۰ دانش‌آموز دختر و بیش از ۸۰۰۰ دانش‌آموز پسر در مراسم اعتکاف حضور یافتند.

احمدنیا عنوان کرد: در اعتکاف سال جاری رویکرد تربیت محوری اتخاذ شد، لذا مراسم اعتکاف در برخی از مساجد با حضور مادران به همراه کودکان آن‌ها برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: بر این اساس در تمام مساجد مربیان کودک و نوجوان نیز در کنار معتکفان حضور داشتند. همچنین بیش از ۱۰۰ راوی دفاع مقدس در مساجد سطح استان در مراسم اعتکاف به اجرای برنامه و راوی‌گری پرداختند.

وی در ادامه به انتخابات اشاره کرد و افزود: از اول آذرماه سال جاری قرارگاه نعمت حضور تشکیل شد که شامل کمیته‌های محتوایی، روابط عمومی و تبلیغات، رسانه، پشتیبانی، آموزش، پیشگیری و برخورد با تخلفات آغاز به کار کرده است.

احمدنیا بیان کرد: طراحی بسته نعمت حضور در سایت مسجدنا شامل انتخابات تکرار یا تغییر، پاسخ به شبهات، درخواست اعزام سخنران، چندرسانه‌ای، منشورات و بسته نمایشگاهی از اقدامات دیگر در این خصوص است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی اظهار کرد: برگزاری مراسم اعتکاف بصیرتی با حضور ۳۰۰ نفر از ائمه جماعت با هدف تربیت کنشگر انتخابات ویژه ائمه جماعت استان در دستور کار است.

احمدنیا اضافه کرد : تولید ویژه برنامه تلویزیونی همسنگرهای مسجدی و پخش آن از شبکه افق و شبکه استانی، برگزاری وبینارهای مکرر در سامانه مسجدنا برای مخاطبان مسجدی، اتخاذ تدبیر برای آغاز جلسات گفت‌وگوی انتخاباتی در مساجد و تولید کلیپ‌های پاسخ به شبهات از دیگر برنامه‌های این نهاد مسجدی است.

وی با اشاره به آمار ۱۶۰ هزار رأی اولی در استان از برگزاری جشن تکلیف سیاسی، برای این تعداد خبر داد و گفت: اکران نمایشگاه مترویی، اتوبوسی، مسجدی و ون انتخاباتی برای ایجاد کافه گفت‌وگو، تریبون آزاد و ... در مکان‌های پر تردد شهری از جمله برنامه‌های ویژه انتخابات از سوی امور مساجد استان خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه فجر گفت: طرح هر شب یک جشن و یک خدمت امیدآفرین (آموزشی، قضایی و مشاوره‌ای، پزشکی و مشاوره‌ای، کمک معیشتی و....) و بیان حوادث انقلاب به صورت روزشمار در بین یا پس از نمازها در مساجد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعزام سخنران و راویان انقلاب اسلامی و هادیان سیاسی به مساجد استان در ایام دهه فجر از دیگر اقدامات این نهاد است.

احمدنیا عنوان کرد: مراسم سنتی الله‌اکبر در شب سالگرد پیروی انقلاب اسلامی در ساعت ۲۱ شب ۲۲ بهمن بر بام مساجد از دیگر برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha