• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111108435
  • خبرنگار : 50355

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی:

مشاوران حقوقی در بسیاری از دستگاه‌ها در حاشیه هستند

مشاوران حقوقی در بسیاری از دستگاه‌ها در حاشیه هستند

ایسنا/خراسان رضوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت و جایگاه مدیران و مشاوران حقوقی در بهبود عملکرد مدیران و دستگاه‌ها گفت: متاسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها مدیران و مشاوران حقوقی در حاشیه هستند.

احمد آقایی در نهمین همایش حقوقی علمی کاربردی دانشگاه‌های علوم پزشکی و موسسات تابعه وزارت بهداشت در مان و آموزش پزشکی که چهارشنبه، ۱۱ بهمن ماه در محل مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: حقوقدانان پناهگاه شهروندان و حافظان منافع و مصالح دستگاه‌ها هستند.

وی افزود: مشاوران حقوقی دستگاه‌ها و مدیران حقوقی، بازوان پر توان مدیریت دستگاه‌ها هستند و اجازه نمی‌دهند دستگاه‌ها آسیب ببینند، بر همین اساس، مدیران توانمند و مدیران خردمند مدیرانی هستند که در تمامی امورات از مشاوره حقوقی این حقوقدانان در جهت مدیریت بهتر و مدیریت بهینه استفاده کنند.

آقایی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مدیران ارشد دستگاه‌ها، متولیان حقوقی و مشاوران حقوقی را در حاشیه نگه می‌دارند و تنها زمانی که در بحرانی گرفتار می‌شوند به این مشاوران رجوع می‌کنند.

وی ادامه داد: مدیران حقوقی گره‌گشای مشکلات دستگاه‌ها، امین حاکمیت و حلقه اتصال مردم و مدیریت هستند که از حقوق آسیب‌پذیران در حوزه سلامت دفاع می‌کنند.

 معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان خراسان رضوی در ادامه به تبیین اهمیت دو حوزه سلامت و امنیت پرداخت و در این زمینه توضیح داد: اگر نگاهی واقع‌بینانه به نظام‌های پیشرفته و توسعه یافته دنیا داشته باشیم، می‌بینیم این نظام‌ها بر اساس یک برنامه خردمندانه و راهبردی اما آینده‌نگرانه در دو حوزه و دو عامل امنیت و سلامت سرمایه‌گذاری کرده و بر همین اساس موفقیت‌های خوبی در زمینه بهتر زیستن و زیست عادلانه و پرهیز از مصیبت زیستی را برای شهروندان خود فراهم کرده‌اند.

وی افزود: سکانداران این دو حوزه با برنامه‌ریزی‌ای که داشتند، توانستند با تلاش شبانه‌روزی و مسئولیت‌پذیری و رشادت‌هایی که داشتند این موفقیت‌ها را کسب کنند.

آقایی تاکید کرد: اگر در یک نظام اجتماعی در این دو حوزه غفلت‌ورزی شود طبیعی است که آرامش آن جامعه به مخاطره افتاده و توسعه، تعالی و شکوفایی از آن جامعه رخت برمی‌بندد.

وی خاطرنشان کرد: سلامت و امنیت در تعالیم اسلامی ما و روایات و احادیث جایگاه ویژه‌ای دارد و به شدت مورد توجه قرار گرفته و بر اساس حدیث معروف پیامبر امنیت و سلامت دو نعمت بزرگ هست که معمولا نسبت به این دو نعمت شکرگزار نیستیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی مهمترین عامل عدم توسعه در نظام‌های اجتماعی را غفلت‌ورزی در این دو حوزه ذکر کرد و گفت: عموما در این دو حوزه غفلت‌ورزی می‌شود. در حالی که زیرساخت یک جامعه موفق منوط به امنیت است و سلامت نیز به گفته امیرالمومنین گواراترین نعمت است و بالاترین لباس برای تن سلامتی است که احادیث و روایات فراوان در این حوزه داریم.

آقایی در ادامه گفت: یکی از اصول مسلم در حوزه سلامت، عدالت مطلق درمان است. اگر نگاهی به رویکرد همه دستگاه‌ها داشته باشیم، می‌بینیم که در تمام این دستگاه‌ها عملکردشان، عدالت نسبی است حتی در دستگاه قضا و تنها دستگاهی که عدالت مطلق بر آن حاکم است نظام پزشکی است.

وی بیان کرد: فرد چه غنی و چه فقیر طبیب با نگاه درمان او را درمان می‌کند و عدالت مطلق درمان بر مبنای انسانیت است و نه نوع اعتقاد، هویت و سمت اشخاص، بنابراین زیبایی و جلوه‌گری زیبایی سلامت در این عدالت مطلق درمان تجلی پیدا می‌کند و به همین دلیل است که طبابت اهمیت ویژه‌ای دارد.

آقایی افزود: طبابت یک امر مقدس و قابل احترام در شریعت است و یک منصب الهی تلقی می‌شود و اولین طبیب نیز خداوند است و این خداوند است که خواص درمان را در داروها نهفته است و استعداد و نعمت تشخیص آن را هم به انسان عطا کرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha