• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402111108610
  • خبرنگار : 50657

تخصیص وام ٣۵٠ میلیونی مسکن روستایی به ٨ هزار متقاضی در قزوین

تخصیص وام ٣۵٠ میلیونی مسکن روستایی به ٨ هزار متقاضی در قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: سقف وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان در سال جاری در نظر گرفته شده است که به نیاز ۸۰۰۰ متقاضی واجد شرایط در این زمینه در استان قزوین پاسخ داده شده است.

به گزارش ایسنا، فرهاد سبحانی در نشست خبری که امروز، ۱۱ بهمن ماه در محل اجرا پروژه ملی مسکن در شهر جدید مهرگان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از زمینه‌هایی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آن فعالیت می‌کند پرداخت وام‌های روستایی به منظور ساخت خانه‌ است که در سال گذشته سقف وام‌های پرداختی ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۵ بوده و نیز در این زمینه موفق شده‌ایم ۹۵ درصد از متقاضیان را تا مرحله عقد قرارداد با بانک‌های عامل همراهی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: در سال جاری مبلغ وام تا ۳۵۰ میلیون تومان در بخش روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر رشد داشته است و این مبلغ به ٨ هزار سهمیه استان قزوین پرداخت خواهد شد؛ از سوی دیگر تمامی افرادی که طی سه سال گذشته وام‌هایی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان در راستای ساخت مسکن روستایی دریافت کرده‌اند اما موفق به اتمام ساخت‌وساز نشده‌اند نیز می‌توانند وام متمم دریافت کنند، در این راستا نیز تا امروز ٣۵٠٠ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: در طرح جامع جهش تولید مسکن در استان قزوین ۴۲۰۰ واحد به بنیاد مسکن محول شده بود که تا پایان سال جاری ۱۲۰۰ واحد از این تعداد مسکن به متقاضیان تحویل می‌شود، هم اکنون در بوئین زهرا، اقبالیه و آبیک علاوه بر قزوین نیز فعالیت داریم که تمامی پروژه‌ها پیشرفت بیش از ۷۰ درصد داشته‌اند و از نظر کیفی نیز پروژه‌ها مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

این مسئول با اشاره به این موضوع که تأمین زمین در جهت طرح جوانی جمعیت در روستاها به بنیاد مسکن محول شده است، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در این زمینه کمتر اتفاق افتاده است لذا باید به اطلاع هم استانی‌های قزوینی برسانیم که این پروژه توسط بنیاد مسکن تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد:  قطعه زمین‌هایی برای روستاهایی که محدوده بزرگتر نیاز دارند و یا افرادی که تصمیم گرفته‌اند به روستاها برگردند در نظر گرفته‌ایم که دهکده‌های جدید از جمله فارسیان، رشتقون و نجم‌آباد در نزدیکی قزوین از آن جمله هستند و زمین در روستاها در همان محل برای این طرح در نظر گرفته شده است.

سبحانی بیان کرد: برای این طرح ٢٠ هزار قطعه زمین در نظر گرفته شده و کارهای ثبت و سامانه‌ای آن نیز انجام شده و در این زمینه هم دولت سیاست افقی‌سازی شهری و ساخت خانه‌های تک واحدی ویلایی را پیش می‌برد. در این روستاها هم متقاضیان می‌توانند وام ۵۵٠ میلیونی و یا ٣۵٠ میلیون تومانی روستایی را دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان اظهار کرد: از آنجایی که ما جزو استان‌های پیشگام در این زمینه هستیم امیدواریم که بتوانیم در اندک زمان تا پایان سال پروژه‌های خود را آغاز کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha