• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402111209302
  • خبرنگار : 50214

رویداد بوم‌گردی انقلاب یزد برای سومین سال آغاز بکار کرد

رویداد بوم‌گردی  انقلاب یزد برای سومین سال آغاز بکار کرد

ایسنا/یزد سومین دوره رویداد بوم‌گردی انقلاب در یزد به همت هیات انصار ولایت و همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با هدف روایتگری شاهدان عینی حوادث انقلاب برای دانش آموزان رسماً آغاز بکار کرد.

حجت الاسلام «مهدی مهدوی‌نژاد» مسئول هیات انصار ولایت و از مبتکران این طرح در مراسم افتتاح این رویداد که شب پنجشنبه در سالن همایشهای باغ موزه دفاع مقدس یزد برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: یکی از جلوه‌های جهاد تبیین که مورد تایید مقام معظم رهبری است را روایتگری انقلاب برای نوجوانان و جوانانی است که آن حوادث را درک نکرده‌اند.

وی تعامل و پیوند خوردن برخی دستگاه‌ها با تشکلهای مردمی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به ویژه جوانان را از دیگر جلوه‎های این رویداد ذکر کرد و گفت: «بومگردی انقلاب» از مصادیق ضرب المثل «آب در خانه و ما گرد جهان می گردیم» در راستای جهاد تبیین است و معتقدیم این رویداد که نیازمند تحقیق و تدوین است می‎تواند در تاریخ سازی و احیای حیات انقلابی شهر نقش آفرینی کند.

مهدوی نژاد عنوان کرد: اجرای این برنامه قطعاً‌ در توان یک بخش که اکنون یک‌هزار دانش‌آموز را پوشش می‎دهد، نمی‌گنجد لذا نیازمند حمایت سایر بخشها در این باره هستیم تا تمام دانش آموزان استان را در برگیرد.

این مسئول با اشاره به رسوخ انقلاب در تمام شهرها و روستاها، بر لزوم شناسایی بوم شهرها و شهرستانهای دیگر در جهت توسعه این حرکت  تاکید کرد.

رویداد بوم‌گردی  انقلاب یزد برای سومین سال آغاز بکار کرد

«مصطفی زارع زاده» رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این باره گفت: «بوم گردی انقلاب یزد» رویدادی است که سه سال قبل به همت کانون جوانان رضوی و هیئت انصار ولایت یزد شکل گرفته و با مشارکت سازمان قرهنگی شهرداری تلاش می‌شود نسل جدید انقلاب را با روایتگری شاهدان عینی با حوادث دوران مبارزاتی انقلاب اسلامی آشنا کند.

وی افزود: در این برنامه که بعضاً تا چند روز پس از ۲۲ بهمن نیز ادامه می‌یابد، مبارزان انقلاب و شاهدان عینی به همراه گروه‌های ۴۰ تا ۵۰ نفری دانش اموزان در مسیرهای انقلاب یزد حاضر شده و اتفاقات آن دوران را روایت می‌کنند.

زارع زاده با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان مدارس از این برنامه، گفت: راویان انقلاب با حضور در مناطق و مکانهایی که در آنها شاهد مبارزات انقلابیون بودند، به بیان خاطرات و شهدای انقلاب می‌پردازند و نسل نوجوان استان را براساس بوم یزد با رویدادهای انقلاب در شهرشان آشنا می‌کنند.

رویداد بوم‌گردی  انقلاب یزد برای سومین سال آغاز بکار کرد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha