• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111309479
  • خبرنگار : 50534

پایش کمی ۹۸۲ محصول در زنجان در ۱۰ ماه گذشته

پایش کمی ۹۸۲ محصول در زنجان در ۱۰ ماه گذشته

ایسنا/زنجان رئیس مرکز اندازه‌شناسی اوزان و مقیاس‌های استاندارد استان زنجان گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۹۸۲ محصول در زنجان و شهرستان‌های تابعه مورد بررسی و پایش کمی قرار گرفت.

 لیلا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای وظایف قانونی استاندارد در خصوص آزمون کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه در ۱۰ ماه گذشته تعداد ۹۸۲ محصول در زنجان و شهرستان‌های تابعه مورد بررسی و پایش کمی قرار گرفت.

رئیس مرکز اندازه شناسی اوزان و مقیاس‌های استاندارد استان، افزود: به منظور حفظ و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و در راستای اجرای وظایف قانونی استاندارد درخصوص طرح پایش مستمر کمیت فرآورده‌های پیش بسته‌بندی موجود در مراکز تولید و عرضه که بر اساس «استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها» و همچنین استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان «الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها» و توسط کارشناسان اداره‌کل، با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق، انجام می‌گیرد، ۵۳ هزار و ۱۱۰ آزمون کمی بر روی نمونه‌های مذکور انجام گرفت. 

این مسئول ادامه داد: در اجرای این طرح، در صورت مشاهده نمونه‌های آزمون شده‌ای با مغایرت وزنی یا حجمی، برخورد قانونی لازم از طریق ارجاع پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط صورت می‌پذیرد. 

وی یادآور شد: اجرای پایش مستمر کمیت کالاهای مورد استفاده عموم، در راستای احقاق حقوق شهروندان، جلوگیری از کم فروشی و حذف رواداری در برچسب‌گذاری بر روی محصولات تولیدی صورت می‌گیرد که در همین راستا، وزن یا حجم  محصولات باید به صورت خالص و بدون رواداری بر روی محصولات بسته‌بندی شده درج شود. 

رئیس اداره اوزان و مقیاس‌های استاندارد استان، خاطرنشان کرد: شهروندان برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول، به هنگام خرید، حتماً کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد عدم انطباق، از طریق سامانه مردم‌دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha