• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111410424
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس‌جمهور:

خانواده شهدا دعوت‌شدگان به جهاد فی سبیل الله هستند

خانواده شهدا دعوت‌شدگان به جهاد فی سبیل الله هستند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: من خانواده‌های شهدا را در زندگی خودشان دعوت‌شده به جهاد فی سبیل الله می‌بینم، زیرا هر کسی توفیق ندارد و این‌ها دعوت‌ شده‌اند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز ۱۴ بهمن در افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید "قد جاءکم من الله نور و کتاب مبین..." فلسفه نور در این آیه، نور ولایت و امامت است. فطرت انسان سعادت‌طلبی است. انسان راه رستگاری را پیدا می کند و به سعادت ابدی خواهد رسید.

وی در مورد پیدا کردن مسیر موفقیت با استفاده از قرآن، بیان کرد: انسان جاودانه‌طلب است و این جاودانگی را در خیر می‌خواهد و دنبال خیر مطلق است و رسیدن به این خیر مسیری دارد. این مسیر نیاز به راهنما دارد و هرکسی نمی‌تواند این مسیر را بپیماید. به تعبیر مقام معظم رهبری که می‌فرمایند شما از دور قله را می‌بینید و می‌خواهید به آن برسید. اولا اینکه باید ببینید که می‌خواهید از کدام مسیر بروید، زیرا هر راهی به قله ختم نمی‌شود و ممکن است به بیراهه کشیده شوید. در بین راه بعضا پرتگاه وجود دارد و یا راه باریک می‌شود و نیاز است که استادی دست ما را بگیرد و از آن راه عبور دهد. این استادی برای این است که انسان در مسیر درست قرار بگیرد و راه را به سلامت جسمی و روانی طی کند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: خداوند متعال می‌فرماید من به شما نور و کتاب را می‌دهم و اگر در مسیر این دو قرار گرفتید به شما سلامتی را می‌دهم و اگر قرار نگرفتید دچار شقاوت خواهید شد. برای تبعیت از کتاب قرآن نیازمند درک مفاهیم آن هستیم. ضمن اینکه خواندن قرآن خود ثواب دارد، باید مفاهیم آن را نیز متوجه شد. عمل به قرآن از طریق تدبر در قرآن حاصل می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بعضی از مومنان که مثل شما تخصصی‌تر کار می‌کنند، باید راهنما و راهبر دیگران نیز باشند و عوام را با سبک زندگی قرآنی آشنا کنند. وظیفه ما شاهدپروری و شهیدپروری است که این مهم از طریق توسعه معارف قرآنی به عمل می‌آید. اگر امروزه در جامعه انحرافاتی مشاهده می‌شود، نتیجه دور شدن مردم از همین معارف قرآنی است.

وی با بیان اینکه توحید مهمترین موضوع مطرح‌شده در قرآن است، گفت: انسان باید خداوند را مطلق‌العنان و خود را نزد او پاسخگو بداند. قرآن کریم آمده تا انسان را نسبت به خداوند مسئول بار بیاورد. وقتی این مسئولیت‌ها را پذیرفت، خداوند آن بنده را می‌پذیرد.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: این سبک زندگی نیازمند توسعه مفاهیم قرآنی است و این توسعه مراحلی دارد که شامل آشنایی با علم قرائت، آشنایی با زبان عرب و اهل تفکر بودن و ... می‌شود. خداوند قرآن را برای هدایت و فهمیدن عموم مردم نازل کرده است؛ فهمیدن همراه با تدبر و مرور، نه قرائت و عبور.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: بنا به توصیه‌هایی که به ما شده است، باید یک صفحه قرآن در طی روز بخوانیم و به کلمات آن بیندیشیم و تدبر کنیم. این امر ذره ذره در زندگی ما موثر خواهد بود. انسان که اهل قرآن باشد خداوند نیز از او در برابر خطرات، صیانت و حفاظت خواهد کرد.

وی با اشاره به جایگاه و مسئولیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بیان کرد: من خانواده‌های شهدا را در زندگی خودشان دعوت‌شده به جهاد فی سبیل الله می‌بینم، زیرا هر کسی توفیق ندارد و این‌ها دعوت‌شده‌اند. شما تابلوی تمام‌عیار هستی‌شناسی پدرانتان هستید و مسئولیت ارائه این نوع زندگی به جامعه را نیز خواهید داشت. ان‌شاءالله شما قرآنیان عزیز بتوانید نگاه تربیتی مبتنی بر قرآن را به جامعه عرضه کنید که آثار عمیقی در زندگی دارد و این مسابقات نیز در عرصه‌های بزرگتر تداوم داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha