• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402111410450
  • خبرنگار : 50026

تأمین نقدینگی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی

تأمین نقدینگی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: تأمین نقدینگی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی واحدهای تولیدی در استان است که از بانک‌ها خواستاریم با توجه به میزان اشتغال و اهمیت واحدهای تولیدی، سهم تسهیلات خود را افزایش دهند.

سید علی امیرآبادی‌زاده، امروز شنبه ۱۴ بهمن در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به وجود ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۹۴ قرارداد واگذاری داشتیم که ۳۹۰ واحد با اشتغال ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بهره‌برداری شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۱۰۹ پروژه در ۲۱ شهرک صنعتی با اعتبار بالغ بر ۴۸۹ میلیارد تومان اجرایی شده است، افزود: ۹۸ واحد راکد در استان شناسایی شده است که طی دو سال اخیر ۴۵ درصد این واحدها به چرخه تولید بازگشته‌اند.

امیرآبادی‌زاده اظهار کرد: استان رتبه برتر در فعال کردن واحدهای راکد و افزایش ظرفیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارد و در حال حاضر  تأمین نقدینگی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی واحدهای تولیدی در استان است که از بانک‌ها خواستاریم با توجه به میزان اشتغال و اهمیت واحدهای تولیدی، سهم تسهیلات خود را افزایش دهند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: با توجه به اینکه بانک‌ها واحد تولیدی را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرند با مصوبه اخیر، این صندوق ۱۰۰ درصد تسهیلات بانکی را تضمین می‌کند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای خطوط انتقال آب از تصفیه‌خانه بیرجند به شهرک ۱۳ میلیارد تومان اعتبار و خطوط بیرجند به خوسف ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از احداث سه شهرک انرژی خورشیدی در شهرهای خوسف، طبس و نهبندان خبر داد و گفت: با احداث این شهرک‌های خورشیدی در استان، ۱۰۰ مگاوات برق تأمین خواهد شد.

امیرآبادی‌زاده در ادامه با بیان اینکه برای تأمین آب دو شهرک صنعتی، استفاده از پساب فاضلاب شهر بیرجند در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: در راستای تفاهم‌نامه‌ای با استانداری، با اجرای این طرح ۷۵ لیتر بر ثانیه پساب به شهرک‌های خوسف و بیرجند منتقل می‌شود.

امیرآبادی‌زاده در پایان افتتاح آسفالت شهرک‌های صنعتی، احداث و تکمیل ساختمان آتش‌نشانی در شهرک صنعتی فردوس و اجرای شبکه روشنایی، اجرای فیبر نوری در سه شهرک صنعتی بیرجند را از برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد.
وی با اشاره به پیگیری برای احداث شرکت فناوری اطلاعات در بیرجند اضافه کرد: امسال احداث ۱۶ واحد کارگاهی در بازه زمانی یک سال در دستور کار است که پیش از تکمیل به شرکت‌های دانش‌بنیان تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha