• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402111511099
  • خبرنگار : 50214

تولید محتوا برای گردشگری یزد در رویداد ملی «ایران من، جان و جهان من»

تولید محتوا برای گردشگری یزد در رویداد ملی «ایران من، جان و جهان من»

ایسنا/یزد معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد از برگزاری اولین رویداد ملی «ایران من، جان و جهان من» با هدف شناسایی و ترویج مقصدهای گردشگری کشور و جاذبه‏ های طبیعی و فرهنگی آنها در بازارهای هدف در این دانشگاه خبر داد.

«محسن رفیعیان» در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: یکی از مهم‏ترین وجوه توسعه صنعت گردشگری فراهم کردن زمینه‌‏های ایجاد تطبیق مناسب، موثر و فعال بین ویژگی‌های متقاضیان بازارهای هدف و خدمات ارائه شده توسط عرضه ‏کنندگان گردشگری است به عبارتی ایجاد کشش کافی در مقصد در تطبیق با عوامل رانشی در مبدا، واجد بیشینه اثرات مثبت در حوزه‏‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و زیست‏ محیطی خواهد بود.

وی با بیان این که یکی از مهم‏ترین اقدامات موردنیاز برای ایجاد این تطبیق، توجه کافی به ارایه اطلاعات و محتوای موردنیاز بازدیدکنندگان از مقصدهای گردشگری و جاذبه های آن است، گفت: این مهم با توسعه انواع فناوری‏‌های اطلاعاتی و ارتباطی از اهمیت مضاعفی برخوردار شده است به شکلی که گردشگر در بستر فضای مجازی و به صورت برخط اطلاعات موردنیاز را از منابع مختلف و حتی دیگر گردشگران اخذ کرده و بر مبنای آن و نیز تجربه خود به تولید محتوا می‏‌پردازد.

رفیعیان گفت: به همین دلیل نیز تولید محتوای اثربخش مبتنی بر علایق، سلایق، ویژگی‏‌ها و مقتضیات بازارهای هدف گردشگری به شکلی خلاق، منعطف و برانگیزاننده، نقش مهمی در جذب گردشگران به مقصدهای گردشگری ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیتها و تنوع گردشگری در کشورمان و استان یزد، یکی از مهمترین ابزارهای بالفعل کردن این توانمندی‏ها، ایجاد ارتباطات اجتماعی با دیگر فرهنگ‌ها و شناساندن دقیق و علمی ویژگی‏های طبیعی و فرهنگی ایران به ملل دیگر با استفاده از انواع ابزارهای ترویجی و تبلیغی است.

وی ابزار دیگر در این رابطه را شناسایی و برنامه‌ریزی بسیار دقیق منابع و جاذبه‌های گردشگری به عنوان اساس، بنیان و هسته اصلی محصول گردشگری خواند و گفت: به همین جهت می بایست تصویر دقیق و ملموسی از این توانمندی‏ها نزد بازارهای هدف ایجاد و ترویج شود.

معاون دانشگاه با تاکید بر این که خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه شایانی به حوزه‌های استارتاپی، کارآفرینی و ایده‌پردازی به ویژه در حوزه‏های آموزشی و پژوهشی با موتور محرکه دانشجویان و دانش‎آموختگان صورت گرفته است، گفت: می‏‌توان از این بستر در توسعه و شناسایی بازارهای هدف گردشگری بهره جست و فرصتی را برای انبوه دانش‎آموختگان دانشگاهی فعلی و آتی در کشور فراهم آورد،تا توانمندی‏های خود را در حوزه تولید محتوای موثر برای جذب گردشگران از بازارهای هدف به کشور به منصه ظهور برسانند.

وی گفت: در همین راستا نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد در نظر دارد اولین رویداد ملی ایران من، جان و جهان من را با شعار «ایران باشکوه» و با هدف شناسایی و ترویج مقصدهای گردشگری کشور و جاذبه‏ های طبیعی و فرهنگی آنها در بازارهای هدف، ارتقاء سطح صنعت گردشگری کشور و ایجاد انگیزش برای بخش‌های مختلف تجاری و سرمایه گذار در کشور برگزار کند.

رفیعیان با بیان این که افتتاحیه این رویداد که از ابتدای آذرماه با هدف تولید محتوا پیرامون جاذبه‌های گردشگری با محوریت بازارهای هدف آغاز شده، فردا دوشنبه شانزدهم بهمن ماه در دانشگاه یزد با حضور مسئولان وزارت عتف و میراث فرهنگی و مسئولان استان برگزار و اختتامیه آن همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که هفته آخر بهمن ماه برگزار خواهد شد را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در این رویداد که در قالب بوت کمپ آموزشی برگزار می‌شود، در مجموع حدود یک هزار دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه اثر کرده‌اند که از این تعداد، پس از غربالگری‌های اولیه ۸۳ نفر برگزیده و در رویداد یزد به تهیه عکس، فیلم کوتاه و پادکست در حوزه گردشگری و صنایع دستی با محور ویژه‌ی این شهر میراث جهانی خواهند کرد.

رفیعیان خاطرنشان کرد: آثار برگزیده این رویداد در مراسم اختتامیه که در نمایشگاه بین المللی گرذدشگری تهران برگزار خواهد شد، مورد داوری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha