• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402111511209
  • خبرنگار : 50024

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

تا پایان سال باید دو میلیون اصله نهال در البرز کاشته شود

تا پایان سال باید دو میلیون اصله نهال در البرز کاشته شود

ایسنا/البرز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در البرز وجود دارد که از میان آنها می‌توان به اُرس، زرشک جنگلی و داغداغان اشاره کرد.

اصغر بیات در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سهم امسال البرز در طرح مردمی یک میلیارد اصله نهال اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال باید دو میلیون اصله نهال در استان کاشته شود که سهمیه هر شهرستان مشخص شده است.

وی ادامه داد: این اقدام با همکاری گروه‌های مردم نهاد، بخش خصوصی، ادارات و دستگاه‌های دولتی از جمله شهرداری‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشت این دو میلیون اصله نهال به مساحتی بالغ بر پنج هزار هکتار نیاز دارد، گفت: گونه‌هایی که در این طرح کاشته می‌شوند عمدتا جنگلی و یا مقاوم به کم آبی هستند و برای آبیاری آنها دغدغه چندانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۴۰ گونه درخت با هدف ایجاد جنگل‌های دست کاشت در نهالستان بزرگ کرج در حال تولید است، توضیح داد: این گونه‌ها چند سال بعد از کاشت به شرایط پایدار می‌رسند و خطری آنها را تهدید نمی کند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در البرز وجود دارد که از میان آنها می‌توان به اُرس، زرشک جنگلی و داغداغان اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: البته در مناطق نزدیک به محدوده سکونتگاهی و حاشیه روستاها گونه‌ها تغییر می کند که اقاقیا، زبان گنجشک، افرا و باران طلایی از جمله آنها هستند.

وی توضیح داد: این گونه‌ها علاوه براینکه مقاوم به خشکی هستند، از لحاظ کارکرد محیطی و زیبایی بصری هم جذابیت دارند و به زیباسازی محیط کمک می‌کنند.

بیات تصریح کرد: سعی می‌شود در فرایند کاشت این درخت‌ها فرایند مراقبت و نگهداری به خوبی رعایت شود تا وضعیت گونه‌ها تثبیت شود چون کاشت بدون مراقبت معنایی ندارد و در این خصوص دست یاری به سوی مردم و جوامع محلی دراز می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha