• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402111511251
  • خبرنگار : 50300

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان:

مدیران کودکستان‌ها در انتخاب مربیان توانمند دقت کنند

مدیران کودکستان‌ها در انتخاب مربیان توانمند دقت کنند

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدیران کودکستان‌ها باید در انتخاب مربیان و افراد دقت کنند که دانش کافی را داشته باشند، توانمند باشند و حتما آن‌ها را محک بزنند.

عبدالله حبیبی در گردهمایی موسسان کودکستان‌های خوزستان که امروز (۱۵ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: پایه و زیربنا در اختیار کودکستان‌ها است؛ فضای مدرن، کلاس‌های منظم و سازوکار تعریف شده در چارچوب بخشنامه آماده شده و در اختیار کودکستان‌ها قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اهمیت کودکستان‌ها، ادامه داد: یک نسل در اختیار موسسان کودکستان‌ها قرار می‌گیرد بنابراین وظیفه مهم آموزش مهارت‌ها و هویت بر عهده‌ آن‌ها است. در کودکستان‌ها باید هویت ملی، اسلامی، شیعی و مذهبی را به کودکان آموزش داد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ضرورت آماده‌سازی کودکان پیش از ورود به مدرسه، گفت: باید به کودکان نحوه راه رفتن، زبان بدن، نحوه سخن گفتن و رفتار درست را آموزش داد. این مسائل باید با وسایلی از جمله اسباب بازی آموزش داده شود.

وی بیان کرد: در هویت اسلامی و ملی، منابع غنی تربیتی وجود دارد. در حوزه اسلامی، روایات و آیات قرآنی منفاوتی در حوزه تربیت بیان شده است. همچنین در منابع ادبی، کتاب گلستان سعدی وجود دارد. با زبان زیبای ادبی، مفاهیم تربیتی نیز منتقل می‌شود.

حبیبی با اشاره به اهمیت آموزش برخی مهارت‌ها به کودکان گفت: نه گفتن و نه شنیدن را باید به کودک آموزش داد؛ در مواردی دانش‌آموز در صورت مخالفت با خواسته‌اش، بدترین موضع‌گیری را انجام می‌دهد زیرا در کودکستان و خانواده به او یاد داده نشده است که با برخی خواسته‌های او مخالفت می‌شود. اگر می‌خواهیم نسل خوب تربیت کنیم، باید مهارت نه گفتن را هنرمندانه آموزش بدهیم.

وی افزود: سخن گفتن و گوش دادن را باید به کودک آموزش داد که بیشتر گوش بدهد. آداب احترام به معلم و حق معلم بر شاگرد و شاگرد بر معلم نیز به کودک آموزش داده شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدیران کودکستان‌ها باید در انتخاب مربیان و افراد دقت کنند که دانش کافی را داشته باشند، توانمند باشند و حتما آن‌ها را محک بزنند زیرا کودکان در دست آن‌ها امانت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha