• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111511284
  • خبرنگار : 50590

درخواست یک مسئول:

زمینه تقویت و رشد ابزارهای شناخت برای کودکان و نوجوانان فراهم شود

زمینه تقویت و رشد ابزارهای شناخت برای کودکان و نوجوانان فراهم شود

ایسنا/همدان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از مسئولان درخواست کرد که زمینه تقویت و رشد ابزارهای شناخت برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر یکشنبه ۱۵ بهمن در آیین اختتامیه بزرگترین رویداد ملی هنرهای تجسمی کودکان و نوجوانان و نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی در استان همدان، اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فرصتی برای کشف و شناسایی استعدادها در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، عکاسی و سفالگری از سنین ۴ تا ۲۲ سال است.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال دغدغه‌مند در سراسر کشور تصریح کرد: هدف و رسالت ذاتی این مراکز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شناسایی استعدادهای هنری و ادبی، پرورش ذوق هنری و ادبی و ترویج رویه شادی، نشاط و امیدافزایی است و همه اینها به دیدگاه تربیتی محقق می‌شود نه صرفاً آموزشی.

ابراهیمی‌هژیر با تأکید بر اینکه کانون پرورش فکری آموزشگاه نقاشی، خوشنویسی و ... نیست بلکه هنرها عاملی برای برقراری ارتباط مؤثر مربیان با بچه‌ها و ایجاد رشد شناختی و شخصیتی در درون کودکان و نوجوانان هستند، افزود: جشنواره هنرهای تجسمی یکی از ابزارهای رشد شناختی و شخصیت کودکان و نوجوانان است به طوریکه طی ۱۰ ماه روند اجرای جشنواره و انتشار فراخوان در تمام مراکز کانون پرورش فکری و مدارس سطح کشور با شعار «اقلیم من آغاز شد» تاکنون که در ایستگاه پایانی آن ایستادیم؛ ۴۱۴۳ دانش‌آموز با استعداد برای ما اثر فرستادند که شامل ۱۷۲۷ اثر نقاشی، ۴۵۵ اثر خوشنویسی، ۳۹۶ اثر سفالگری و ۸۳۶ اثر عکاسی است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این جشنواره دیده شدند که بدون رقابت به مرحله پایانی راه یافتند تا برکت و رونق برنامه ما باشند، پس تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی مانند حیات طیبه، عدالت اجتماعی، استقلال و آزادی با ابراز هنر مهم است و در این راستا هنر، کودک، نوجوان و مربیان را دریابید.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه پنج استان بالاترین شرکت‌کنندگان را در جشنواره داشتند، تأکید کرد: اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌رضوی، زنجان و مرکزی بالاترین آمار شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص دادند.

وی از مسئولان درخواست کرد که زمینه تقویت و رشد ابزارهای شناخت همچون شنیدن، دیدن، چشیدن، بوییدن و لمس کردن برای کودکان و برای نوجوانان نیز ابزار اندیشیدن، تحلیل کردن، فکر کردن، تصمیم گرفتن و اقدام کردن را فراهم کنند تا منجر به تقویت حفظ مسئولیت‌پذیری شود، آنچه امروز و همیشه جامعه نیازمند آن است.

به گزارش ایسنا، از تابلوی "دختر کاپشن صورتی"، از شهدای حادثه تروریستی کرمان برای نخستین بار در کشور و سرود کاپشن صورتی با هنرنمایی دختران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha