• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111511376
  • خبرنگار : 50295

فعالیت ۱۳۷ گروه جهادی شهرستان طارم در حوزه بسیج سازندگی

فعالیت ۱۳۷ گروه جهادی شهرستان طارم در حوزه بسیج سازندگی

ایسنا/زنجان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان طارم گفت: در سطح شهرستان طارم ۱۳۷ گروه‌ جهادی فعال در حوزه بسیج سازندگی و ۸ گروه جهادی اقشار مختلف بسیج درحال فعالیت هستند.

سرهنگ مجتبی حسینی‌راد امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان طارم به مناسبت ایام دهه فجر، با بیان اینکه بزرگ‌ترین انقلابی که کل عالم را تکان داد انقلاب اسلامی ایران است که موجب ایجاد تغییر و تحولاتی در سطح منطقه و جهان شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بی‌نظیر است، انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای فراوانی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... داشت.

وی افزود: از دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی ایران در بخش داخلی می‌توان به این اشاره کرد که انقلاب با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی پیروز شد و مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی فروپاشی نظام سلطنتی و دیکتاتوری طاغوت با سابقه ۲۵۰۰ ساله بود. همچنین برقراری حاکمیت ملی و مردم‌سالاری دینی با عنوان جمهوری اسلام ایران که با رای ۹۸ درصدی مردم همراه بود نیز بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

این مسئول با بیان اینکه انتخابات، یک بعد از ابعاد قانون اساسی است که در اصل ششم بیان شده و کلیه مسئولان به صورت مستقیم و غیر مستقیم طبق اصل ششم با رای و نظر مردم انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: از دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی در بعد بین‌المللی نیز می‌توان به تحقق شعارهای نه شرقی و غربی و جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی و استقلال و آزادی جمهوری اسلامی اشاره کرد.

حسینی‌راد با بیان اینکه دو عامل مردمی بودن انقلاب اسلامی و اسلامی بودن نطام اسلامی موجب ماندگاری انقلاب اسلامی است، ادامه داد: انقلاب‌های زیادی همچون انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب روسیه و انقلاب لیبی رخ داده است ولی این انقلاب‌ها ماندگار نشدند و علت ماندگاری انقلاب اسلامی اسلامیت و مردمی بودن انقلاب است. همچنین انقلاب اسلامی تاثیرات فراوانی بر سطح منطقه و جهان و مسایل راهبردی جهان همچون فروریختن نظام دوقطبی حاکم بر جهان شده است.

فرمانده سپاه شهرستان طارم با بیان اینکه یکی از ضربه‌های اساسی انقلاب اسلامی بر دیکتاتورهای دنیا لرزه بر جان اندیشه‌های لیبرالیسم، مارکسیسم، سفلاریسم انداخته که یکی از تاثیرات اساسی بر جهان است، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بحث جریان‌هایی است که در منطقه حاکم است همانند جریان مقاومت که در هدایت و مدیریت و رهبری انقلاب‌ها تاثیر داشته است.

وی با بیان اینکه سپاه شهرستان طارم در دهه فجر سال جاری ۸۶ عنوان برنامه اجرا کرده و خواهد کرد و برخی از برنامه‌ها با ارگان‌ها شهرستان نیز مشترک هستند، عنوان کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم و مزار شهدا، نواختن زنگ انقلاب، برپایی نمایشگاه، میز خدمت در خطبه‌های نمازجمعه، جشن انقلاب و نشست بصیرتی، پویش کتابخوانی بخشی از برنامه‌های سپاه در سال جاری است. 

این مسئول با اشاره به برگزاری نشست جهاد تبیین در راستای مشارکت حداکثری در انتخابات، بیان کرد: یکی از برنامه‌ها و ماموریت‌های که به سپاه پاسداران و بسیج واگذار شده و با ۴ مولفه در حوزه انتخابات فعالیت می‌کند، بحث امنیت، سلامت، مشارکت حداکثری و رقابت سالم است که بیشترین حوزه ماموریتی در حوزه مشارکت حداکثری و امنیت است. 

حسینی‌راد با بیان اینکه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن که نمایش قدرت ملت و بسیجیان در سراسر کشور است، آخرین برنامه است، افزود: یکی از ماموریت‌های مهم سپاه و بسیج در بخش بسیج سازندگی که در راستایی محرومیت زدایی، مردم داری، مردم نوازی و مردم دوستی انجام می‌دهیم، ماموریت‌های بسیج سازندگی است.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی سپاه طارم با دو قرارگاه؛ قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی و قرارگاه اقتصادی مقاومتی در سطح شهرستان کار می‌کند. همچنین در راستای محرومیت زدایی عمرانی و آبادانی با همکاری گروه‌های جهادی در سطح شهرستان فعالیت‌هایی انجام داده است.

وی با بیان اینکه جهاد آبرسانی یکی از ماموریت‌های قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی است و در راستای آن آبرسانی برای ۷ روستا انجام شده که در دهه فجر افتتاح خواهد شد و آبرسانی به ۱۷ روستای دیگر نیز جزو مصوبات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است، گفت: در حوزه ساخت مسکن نیز با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ه) ۳۶ واحد مسکونی در حال ساخت بوده یا ساخته شده است.

فرمانده سپاه شهرستان طارم با بیان اینکه در حوزه قرارگاه اقتصاد مقاومتی و بسیج سازندگی نیز کارهایی همچون جهاد روشنایی، ارائه وام‌های اشتغالزایی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری ۲۵۰ نفر تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب قرارگاه اقتصاد مقاومتی به مردم طارم اعطا شده که این آمار تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای ۱۸۲ نفر بوده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha