• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402111611743
  • خبرنگار : 50672

مدیرکل دفتر شهری استانداری عنوان کرد:

انباشت آب باران، رویکرد پایدار و موثر در مدیریت منابع آبی

انباشت آب باران، رویکرد پایدار و موثر در مدیریت منابع آبی

ایسنا/گلستان  مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری برای صرفه جویی در منابع آبی ذخیره آب باران یک راه عالی بیان کرد و گفت: آب باران یک منبع رایگان و طبیعی است که می‌تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود.

سید محسن حسینی در گفت‌وگو با ایسنا جمع آوری و ذخیره آب باران را یک روش پایدار و مؤثر برای مدیریت منابع آب دانست و اظهار کرد: استفاده از این روش جهت کاهش تبخیر از منابع آب و تامین آب آشامیدنی به عنوان یک راه حل مورد توجه است. 

وی با اشاره به اینکه در ساختمان‌ها، سیستم‌های جمع‌آوری آب باران می‌توانند به صورتهای مختلف طراحی شده و مورد استفاده قرار گیرند، گفت: این آب جمع‌آوری شده برای مصارف آشامیدنی یا آبیاری استفاده می‌شود. 

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری با بیان اینکه می‌توان بوسیله ذخیره آب باران و استفاده از آن برای مصارف روزانه چیزی در حدود ۵۰ درصد در مصرف روزانه آب یک واحد مسکونی صرفه جویی کرد، عنوان کرد: به عبارتی می‌توان گفت با ذخیره آب باران از هدر رفتن آب قابل شرب به میزان ۵۰ درصد جلوگیری می‌کنیم.  

حسینی برای صرفه جویی در منابع آبی، ذخیره آب باران را یک راه عالی بیان کرد و گفت: آب باران یک منبع رایگان و طبیعی است که می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند آبیاری باغچه، توالت‌ها و شستشوی حیاط و خودرو استفاده شود. 

وی با اشاره به فواید و مزایای جمع‌آوری آب باران علاوه بر تامین منابع آب جدید به موارد دیگری نیز اشاره کرد و گفت: کاهش رواناب سطحی و خطر سیلاب، حفاظت از منابع آب زیرزمینی، کاهش هزینه‌های آبیاری، کاهش تبخیر آب از سطح زمین و افزایش میزان آب موجود در منابع آب، حفاظت از محیط زیست، افزایش تاب‌آوری در برابر خشکسالی از دیگر فواید جمع آوری آب باران است. 

مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری در پایان جمع‌آوری آب باران را به عنوان یک رویکرد پایدار و موثر در مدیریت منابع آب و تامین آب در شرایط محدودیت‌های آبی دارای اهمیت زیادی دانست و گفت: همچنین از طریق انباشت آب باران، میزان آبی که به جوی‌ها و رودها می‌ریزد کاهش یافته که این امر را می‌توان در کاهش خطرات سیل و مدیریت بهتر جریان‌های آبی در هنگام بارندگی‌های سنگین مورد توجه قرار داد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha