• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402111612198
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لرستان:

نگرش مردم نسبت به فرزندآوری ارتقاء یافته است

نگرش مردم نسبت به فرزندآوری ارتقاء یافته است

ایسنا/لرستان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لرستان گفت: نگرش مردم نسبت به فرزندآوری در مقایسه با ادوار گذشته ارتقاء یافته است.

مجید طائف شانزدهم بهمن‌ماه در دیدار با یک خانواده ۱۰ نفره روستای حشوید ازنا که با حضور حجت‌الاسلام سپهوند امام جمعه این شهرستان انجام شد، بیان کرد: بر اساس الزاماتی که در قانون جوانی جمعیت داریم برنامه‌ریزی ویژه‌ای در استان انجام شده و ما به ازای آن محصولات خوبی هم در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس توان مجموعه و به ازای فرازها و گذاره‌هایی که در قانون جوانی جمعیت وجود دارد، برنامه و پروژه تعریف شده است، ادامه داد: ستاد در راستای حمایت از جوانی و افزایش جمعیت از خانواده‌های سه قلو و بیشتر به صورت ویژه حمایت خواهد کرد.

این مسئول افزایش جمعیت و سلامت را سرلوحه کار بنیاد اعلام کرد و افزود: اقدامات ویژه‌ و متعددی در این زمینه در دست اجرا داریم که یکی از مهم‌ترین این اقدامات حمایت از فرزندآوری است.

طائف با بیان اینکه طرح ملی حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو آغاز شده است، اضافه کرد: اهدا کارت هدیه به مادر به تعداد فرزندان، اهدای بسته لبخند مادری به ازای هر یک از فرزندان و تامین پوشک فرزندان به مدت شش ماه از جمله حمایت‌های بنیاد از این خانواده دارای فرزند سه قلو است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین از طریق بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت بهره‌مندی پدر این فرزندان از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی پیگیری‌های متعدد صورت می‌گیرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) لرستان با بیان اینکه باید هر کس سهم خود را از جوانی جمعیت بر دارد و پیر شدن کشور یک هشدار جدی است، تصریح کرد: پیری جمعیت تنها مساله تاریخ انقضادار کشور است ما یک زمان محدودی داریم که فرصت‌های از دست رفته را جبران کنیم.

وی گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با هم افزایی به وجود آمده بین نهادهای اجتماعی و فعالان جمعیتی، جامعه را از افتادن در چاله جمعیتی نجات دهیم.

این مسئول اضافه کرد: موضوع بحران جمعیتی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اینکه فرزندآوری در شرایط کنونی امری مهم و ضروری تلقی می‌شود بسیار حائز اهمیت است

طائف با بیان اینکه داشتن فرزند در نهاد مقدس خانواده و جمعیت جوان در جامعه ایرانی بسیار ارزشمند است، گفت: نگرش مردم نسبت به فرزندآوری در مقایسه با ادوار گذشته ارتقاء یافته اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید تلاش کرد.

گفتنی است در پایان این دیدار هدایای نقدی و وسایل ضروری به رسم یادبود به این خانواده اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha