• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402111712478
  • خبرنگار : 50177

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

اضافه شدن یک هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی لرستان

اضافه شدن یک هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی لرستان

ایسنا/لرستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یکهزار تخت ظرف چند سال آینده در زنجیره خدمات دهی تخت‌های بیمارستانی نو استان قرار می‌گیرند.

دکتر سیاوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، با مقایسه امکانات و تجهیزات و مراکز درمانی بیمارستانی قبل از انقلاب و اکنون، اظهار کرد: در قبل از انقلاب ۵ بیمارستان فعال در لرستان وجود داشته و این در حالیست که هم‌اکنون تعداد این بیمارستان‌ها به ۲۷ مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد تخت‌های فعال در قبل از انقلاب در لرستان ۳۵۰ مورد بوده که امروز به ۲۹۰۰ تخت فعال رسیدیم و البته یکهزار تخت دیگر در دست ساخت داریم که ظرف چند سال آینده در زنجیره خدمات دهی تخت‌های بیمارستانی نو استان قرار می‌گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به لحاظ آزمایشگاه در قبل از انقلاب ۲۰ آزمایشگاه داشتیم و در حال حاضر ۸۰ آزمایشگاه  داریم.

بیرانوند بیان کرد: همچنین تعداد درمانگاه‌های پلی‌کلینیک پنج مورد بودند که در حال حاضر این درمانگاه‌ها ۱۱۳ مورد بودند و موسسات تصویربرداری که ۷ مورد بوده در حال حاضر به ۵۷ مورد رسیده است.

وی افزود: همچنین تعداد مراکز موسسات توانبخشی در قبل از انقلاب یک مورد بوده و در حال حاضر ۱۸۱ موسسه توانبخشی در استان فعالیت دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: مرکز ارائه خدمات سرپایی و مرکز مشاوره خدمات پرستاری را در قبل از انقلاب نداشتیم اما  در حال حاضر پنج مرکز مشاوره خدمات پرستاری و ۱۱۲ مرکز خدمات سرپایی در لرستان فعالیت دارند.

بیرانوند با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۱ دستگاه سی تی اسکن و ۱۲ مورد ام‌آرآی  در لرستان فعال هستند و این در حالیست که قبل از انقلاب هیچ کدام از این تجهیزات وجود نداشتند، گفت: تعداد پزشکان متخصص و  فوق تخصص در کل استان ۱۸ نفر بودند و این در حالیست که هم اکنون ۴۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در لرستان خدمات به مردم ارائه می‌دهند.

این مسئول گفت: همچنین در بخش پزشکی عمومی مطب‌دار قبلاً ۱۰۰ نفر بودند و هم‌اکنون به ۳۰۰ نفر رسیدند؛ همچنین تعداد دندانپزشکان سه نفر بوده و در حال حاضر تعداد دندانپزشکان در استان ۴۳۲ نفر است که کلاً این موضوعات به لحاظ کمی بوده است اما به لحاظ کیفی تجهیزات و خدمات رسانی تا حد ممکن در نزدیک‌ترین محل زندگی افراد ایجاد شده و این نشان از عدالت در سلامت دارد.

وی با اشاره به اینکه قطعاً با افزایش امکانات و خدمات، روی کیفیت و طول عمر مردم نیز اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: همان گونه که می‌دانیم امید به زندگی در زمان انقلاب ۵۶ سال بوده و در حال حاضر به ۷۶ سال رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین تهدیدهای زندگی کوتاه و عوارض بیماری؛ سبک زندگی، تغذیه نامناسب و عدم تحرک است که چنانچه این موارد اصلاح شوند امید به زندگی به ۸۶ سال نیز خواهد رسید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha