• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402111712804
  • خبرنگار : 50300

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد

مهمترین دستاورد نظام، حکومت اسلامی است/ لزوم کمک بزرگان طوایف برای حضور حداکثری در انتخابات

مهمترین دستاورد نظام، حکومت اسلامی است/ لزوم کمک بزرگان طوایف برای حضور حداکثری در انتخابات

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خواص، مورد مواخذه قرار می‌گیرند در حالی که مقام معظم رهبری، مکرر فرمودند که بحث انتخابات جدی است، گفت: در مرحله اول، حضور حداکثری بسیار مهم است؛ باید تلاش کرد و از ظرفیت استفاده کرد و افراد را به پای صندوق‌های رای آورد زیرا در عالم آخرت مواخذه خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالنی موسوی‌فرد در همایش انتظامی با حضور بزرگان اقوام، گروه‌های مرجع و تاثیرگذار خوزستان که امروز (۱۷ بهمن‌ماه) در شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تا زمانی که بیماری وجود دارد، دارو باید تکرار شود؛ مباحث علمی همانند مسائل اخلاقی نیستند و مسائل تربیتی نیاز به تکرار دارند. تا زمانی که در جامعه، سرپیچی، نافرمانی و عصیان از فرمان خداوند وجود دارد باید دارو تکرار شود. 

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ماه رجب، ماه آمادگی برای ماه میهمانی خداوند است، ادامه داد: صد سال دیگر، هیچ یک از ما وجود نداریم. باید خود را برای این ماه مهیا کنیم زیرا با دست خالی نمی‌توان به استقبال این ماه رفت. بنابراین باید از ظرفیت این سه ماه رجب و شعبان و رمضان استفاده کرد. ماه رجب ماه آمادگی است و ما میهمان هستیم بنابراین باید خود را مهیا کنیم تا بتوانیم از شب‌های قدر کمال استفاده را ببریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مقام معظم رهبری در تمام دوران انقلاب اسلامی در بازه یک تا سه ماه مانده به انتخابات، بحث انتخابات را مطرح می‌کردند اما امسال از زمان تحویل سال به مساله انتخابات پرداختند و هر بار نکته اثرگذار کلیدی مطرح کردند. روز گذشته نیز در جمع نیروهای هوایی به اثرگذاران جامعه هشدار دادند.

وی بیان کرد: ۴۵ سال از پیروزی انقلاب گذشته است، همواره این پیام بوده است و مردم در ۲۲ بهمن و روز قدس پرشور حضور پیدا کرده‌اند اما به این معنا نیست که مردم از رفتارهای برخی مسئولان گله‌مند نیستند؛ بله گله‌مند هستند اما حساب انقلاب و رفتارها را به خوبی تشخیص می‌دهند و این  را به خوبی تفکیک می‌کنند.

موسوی‌فرد گفت: به نزدیک قله رسیده‌ایم زیرا هرچه به قله نزدیک می‌شویم طوفان‌ها شدیدتر می‌شود. با وجود قرار گرفتن در شرایط سخت، در مقایسه با دیگر انقلاب‌ها متوجه می‌شویم که واقعا به قله نزدیک شده‌ایم.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند چه امیدی به آینده است و به چه رای بدهم؟ بیش از ۴۰ سال گذشته و بخشی از سفره مردم تنگ شده است. می‌گویند در برخی از خانه‌ها چند جوان بیکار وجود دارد، به چه رای دهم؟ ما چه پاسخی برای جوانان داریم؟ مهمترین دستاورد نظام، خود انقلاب و حکومت اسلامی است. امام کاظم(ع) با قاطعیت درصدد تشکیل حکومت اسلامی بود و هر کدام از امامان دیگر نیز به دنبال این بودند. این فرصت برای امامین انقلاب به وجود آمد.

امام جمعه اهواز گفت: پیش از انقلاب، جمعیت کشور ۳۶ میلیون نفر بود اما چه تعداد از ما با حج یا اربعین آشنا بودیم؟ اکنون سالانه ۳۰ میلیون نفر زائران ثامن‌الحجج هستند. همچنین جمعیت میلیونی به اربعین می‌روند و ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان، جوان هستند. این‌ها بخشی از دستاورهای معنوی نظام هستند.

وی ادامه داد: ایران در زمره امن‌ترین کشورهای جهان است اما آمریکا به عنوان قدرت مطرح در دنیا، ناامن‌ترین کشور در دنیا است. ایران قطب پزشکی خاورمیانه است؛ تا نزدیک دهه ۸۰ پزشکان هندی یا پاکستانی در کشور ما بودند اما اکنون پزشکان ما، مایه افتخار هستند. نامی از ایران در لیست ۵۰ کشور پرسرطان دنیا وجود ندارد و این مساله بسیا مهم است.

موسوی‌فرد گفت: وقتی جوانی سوال می‌کند به چه چیزی رای بدهم؟ جواب این است که به امن‌ترین کشور دنیا رای بدهید؛ این دستاورد نظام است. تا ۲۰ سال قبل در بحث پزشکی و نظامی کجا بودیم و اکنون کجا هستیم. ایران، چهارمین کشور در علم نانو است، دارای سومین مرکز پیوند عضو برتر جهان، سومین کشور پیشرفته در حوزه سلول‌های بنیادی، بزرگترین تولیدکننده اتانول و پنجمین کشور تولیدکننده کاغذ است. این‌ها نمونه‌ای از دستاوردها است.

وی خطاب به بزرگان طوایف حاضر در این همایش گفت: یکی از هم لباس‌های من می‌گفت ۲۵۰ نفر از نوجوانان را در مسجد تربیت کرده است و هر گاه بخواهد محفلی تشکیل دهد، جمعا با خانواده‌های این نوجوانان ۴ هزار نفر هستند. هر کدام از شما نیز می‌توانید ۴ هزار نفر را به پای صندوق‌های رای بیاورید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: خواص، مورد مواخذه  قرار می‌گیرند در حالی که مقام معظم رهبری، مکرر فرمودند که بحث انتخابات جدی است. در مرحله اول، حضور حداکثری بسیار مهم است. باید تلاش کرد و از ظرفیت استفاده کرد و افراد را به صندوق‌های رای آورد زیرا در عالم آخرت مواخذه خواهیم شد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های انسان مومن، انفاق در راه خدا است یعنی اگر آبرویی در خانواده، طایفه یا استان داریم باید از این آبرو  و حیثیت استفاده کرد.

موسوی‌فرد با انتقاد از عملکرد دولت قبل در معیشت مردم، گفت: پیش از انقلاب بندرامام ۸ تا ۱۰ هزار نفر جمعیت داشت اما امروز ۱۰۰ هزار نفر هستند. پیش از انقلاب یک شرکت پتروشیمی نداشتیم اما امروز ۲۳ شرکت قوی داریم و هزاران جوان مشغول کار هستند. پیش از انقلاب از خرمشهر تا اهواز بیابان بود اما اکنون کشت و صنعت‌های مختلف وجود دارد. آیا پیش از انقلاب یک شهرک صنعتی در خوزستان داشتیم؟ اغلب روستاها آسفالت شده است و دارای گاز، برق، آب و تلفن هستند و برخی روستاها بسیار آبادتر از شهرها هستند.

وی یادآور شد: ازدواج و فرزندآوری یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است؛ شخصی خدمت پیامبر آمد و گفت فقیر هستم. پیامبر(ص) فرمودند برو ازدواج کن. روزی ازدواج و فرزند را مگر تو می‌دهی؟ در تمام سالیان با وجود سختی‌ها کی گرسنه ماندیم؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha