• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402111713180
  • خبرنگار : 50182

رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه:

پیگیر راه‌اندازی ۱۰ فرهنگسرای جدید هستیم

پیگیر راه‌اندازی ۱۰ فرهنگسرای جدید هستیم

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به فعالیت شش فرهنگسرا در سطح کلانشهر کرمانشاه، از پیگیری راه‌اندازی ۱۰ فرهنگسرای جدید خبر داد.

ایمان درخشی در نشست خبری امروز(۱۷ بهمن) با بیان اینکه کار فرهنگی کاری بسیار دشوار و زمانبر است، گفت: انجام این کارها در منطقه و محدوده‌ای که با تنوع فرهنگی مواجه هستیم، به مراتب دشوارتر و زمان برتر هم خواهد بود.

وی افزود: کرمانشاه به دلیل وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف با تنوع بسیاری در حوزه تفکر، پوشش، لهجه، مذهب و گویش مواجه است و همین موضوع انجام کارهای فرهنگی را بسیار دشوار کرده است.

درخشی گفت: برای برنامه‌ریزی فرهنگی در گام اول باید آسیب‌ها را به درستی بشناسیم و یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در استان بحث همین توپوگرافی متنوع فرهنگی در استان است و همین امر کار ما را دشوار کرده است.

وی افزود برای اینکه بتوانیم ریل گذاری فرهنگی شهری را به درستی انجام دهیم، بر سه حوزه رویدادهای تقویمی، کارهای زیرساختی و اثرگذار و کار سایر ادارات متمرکز شده‌ایم.

این مسئول گفت: همچنین محور کار خود را بر پنج حوزه اصلی ارزش‌های دینی و انقلابی، هویت، نشاط، ورزش و سلامت و زندگی در شهر متمرکز کرده‌ایم.

وی افزود: بطور مثال در بحث ارزش‌های دینی و انقلابی کارهای ارزشمندی چون فضاسازی اربعین، موکب کودکان حسینی و جشنواره نقاشی با موضوع حمایت از کودکان غزه را برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث هویت، برنامه هایی مانند برگزاری بزرگداشت آیت الله سید مرتضی نجومی و یا اجتماع بزرگ دختران فاطمی را داشتیم که با استقبال و تقدیر امام جمعه کرمانشاه هم همراه شد.

درخشی گفت: در حوزه نشاط هم برگزاری کارناوال‌های شادی در شهر و برگزاری ارکستر فیلارمونیک در خیابان را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه داشتیم.

پیگیر ساخت ۱۰ فرهنگسرای جدید هستیم

به گزارش ایسنا، درخشی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه  زیرساخت‌های فرهنگی گفت: برای اجرا و پیگیری برنامه‌های فرهنگی درگام اول نیاز به زیرساخت‌های فرهنگی داریم و در همین راستا بطور جد پیگیر توسعه فرهنگسراها هستیم.

درخشی گفت: در حال حاضر شش فرهنگسرای دولت آباد، گل نرگس واقع در ابتدای شهرک ژاندارمری، کوثر واقع در پارک درخشان، فرهنگسرای شهید سلیمانی واقع در جوانشیر، فرهنگسرای پروفسور کزازی واقع در کارمندان و فرهنگسرای تخصصی ایثار و مقاومت در سطح شهر کرمانشاه فعال هستند.

وی افزود: قطعاً این تعداد فرهنگسرا برای کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه جوابگو نیست و ما نیاز داریم فرهنگسراهای بیشتری را به ویژه در مناطق حاشیه شهر راه‌اندازی کنیم، در همین راستا لایحه‌ای را به شورای شهر فرستاده‌ایم تا بتوانیم شش فرهنگسرای استیجاری را در مناطق حاشیه شهر راه‌اندازی کنیم.

درخشی گفت: اگر در بودجه سال آینده مصوب شود، سه فرهنگسرای دیگر را هم در سطح پارک‌های شهر کرمانشاه ایجاد می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر این یک فرهنگسرا هم در شهرک کرناچی با موافقت شهردار کرمانشاه قرار است به زودی راه‌اندازی شود.

وی به ضرورت فعالیت فرهنگسراها اشاره و در تشریح فعالیت آنها گفت: در فرهنگسراها کلاس‌های آموزشی و هنری با تعرفه بسیار پایین نسبت به سایر مراکز و آموزشگاه‌های آزاد برگزار می‌شود و افراد در تمام رده‌های سنی می‌توانند با هزینه بسیار پایین از کلاس های فرهنگی، هنری، علمی و ... بهره‌مند شوند.

وی افزود علاوه بر این، در فرهنگسراها مکانی برای فعالیت‌های گروه‌های هنری فراهم شده است و گروه‌های هنری فضای مناسب و رایگانی برای تمرین در اختیار دارند و این در حالی است که خارج از فرهنگسرا باید برای هر جلسه تمرین مبلغی معادل دو تا سه میلیون تومان را پرداخت کنند.

درخشی گفت: با توجه به این شرایط جهت توسعه کارهای فرهنگی، هنری و آموزشی به توسعه فرهنگسراها نیازمندیم.

شهروندان "خاص" به مردم معرفی می‌شوند

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در ادامه به تشریح برخی از برنامه‌های آینده این سازمان پرداخت و افزود: طرح "زنگ شهروندی" که در گذشته اجرای آن را داشتیم و مدتی به فراموشی سپرده شده بود مجدداً در سطح شهر کرمانشاه آغاز می‌شود.

وی افزود: در این برنامه با همکاری آموزش و پرورش انیمیشن‌های آموزش شهروندی تولید شده و در شبکه "شاد" برای دانش آموزان پخش می‌شود، همچنین گروه‌های آموزشی در قالب نمایش از اردیبهشت ماه در مدارس حضور یافته و آموزش‌های شهروندی را به دانش‌آموزان خواهند داشت.

این مسئول گفت: یکی از کارها و برنامه‌های شاخص دیگری که آن را دنبال می‌کنیم طرح "شهیر" است، طرحی که در آن افراد گمنامی که کارهای خاص فرهنگی و هنری انجام دهند تجلیل شده و به جامعه معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha