• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402111813771
  • خبرنگار : 50042

اقدامات دولت سیزدهم در توسعه ارتباطات گیلان

اقدامات دولت سیزدهم در توسعه ارتباطات گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور گفت: در ابتدای دولت تعداد سایت‌های BTS (دکل‌های آنتن‌دهی) استان ۳۶۹۵ مورد بوده که اکنون به ۴۴۲۶ مورد رسیده و ۱۹.۷۸ درصد افزایش داشته و باعث سهولت برقراری ارتباطات در نقاط مختلف استان شده است.

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به عنوان زیربنای تدبیر و مدیریت رویدادها و برنامه‌ها و اقدامات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی، در همه کشورها از جمله ایران، یک ضرورت انکارناپذیر و به شدت مورد نیاز بوده زیرا زندگی بشر به توسعه ارتباطات گره خورده است.

توسعه ارتباطات و توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان شده و در این راستا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توسعه زیرساخت‌‎های ارتباطی گام بسیار بلندی را برای تحقق این رویکرد برداشته است. سعید زاهدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در ادامه وضعیت ارتباطی استان را از ابتدای دولت تاکنون تشریح کرده است.

اقدامات دولت سیزدهم در توسعه ارتباطات گیلان

سعید زاهدی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور اظهار کرد: فراهم کردن زیرساخت ارتباطی در کشورمان، یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم است، اقدامی که از دولت گذشته آغاز شده بود اما با تلاش شبانه روزی و اهتمام بیشتر مسئولان دولت سیزدهم، این کار با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت استان با شاخص ۴۲.۸۵ درصد بوده یعنی بالای ۴۰ درصد از خانوارهای استان دارای تلفن ثابت هستند، افزود: در حال حاضر ۲۴۰۰ روستای استان دارای تلفن خانگی هستند و با توجه به تعدد روستاهای استان توسعه قابل قبولی را در این شاخص دارا هستیم.

اقدامات دولت سیزدهم در توسعه ارتباطات گیلان

زاهدی در خصوص تعداد سیم‌کارت‌های فعال در استان، گفت: در ابتدای دولت سیزدهم چهار میلیون و ۴۴۱ هزار و ۳۷۵ سیم کارت فعال در استان داشتیم که با رشد ۹.۸۳ درصدی اکنون به ۴ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۷۸ سیم کارت فعال رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان ضریب نفوذ تلفن همراه استان در ابتدای دولت ۱۷۵.۵ درصد بوده که اکنون به ۱۹۲.۷ درصد رسیده و با رشد ۹.۸۲ درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: در ابتدای دولت تعداد سایت‌های BTS(دکل‌های آنتن‌دهی) استان ۳۶۹۵ مورد بوده که اکنون به ۴۴۲۶ مورد رسیده و ۱۹.۷۸ درصد افزایش داشته و باعث سهولت برقراری ارتباطات در نقاط مختلف استان شده است.

وی با بیان اینکه تعداد مشترکین اینترنت ثابت و سیار از دو میلیون و ۹۱۸ هزار به سه میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۵۲ رسیده که با رشد ۲۴.۷ درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت برخوردارند.

اقدامات دولت سیزدهم در توسعه ارتباطات گیلان

زاهدی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۲ دفتر پیشخوان دولت در حوزه شهری و ۳۴۴ دفتر در حوزه روستایی مشغول به ارائه خدمت هستند، گفت: ضریب نفوذ مشترکین اینترنت سیار استان هم از ابتدای دولت تاکنون ۲۸.۵۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات گیلان با بیان اینکه استان با دو میلیون و ۵۳۱ هزار جمعیت دارای ۲۵۶۷ روستاست، افزود: ۲۴۳۲ روستای گیلان به شبکه ارتباطات متصل هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha