• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402111813870
  • منبع : نمایندگی خوزستان

پیام وزیر علوم به سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی «مواد، متالورژی و معدن»

پیام وزیر علوم به سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی «مواد، متالورژی و معدن»

ایسنا/خوزستان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مواد، متالورژی و معدن به میزبانی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید کرد: مهندسی مواد، متالورژی و معدن از جمله علوم و صنایع پایه‌ای و راهبردی کشور است که نقشی مهم و حیاتی در پیشرفت کشور ایفا می‌کند.

این پیام توسط دکتر علی‌محمد آخوندعلی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و در آیین افتتاحیه این کنفرانس که امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه در تالار همایش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان برگزار شد، قرائت شد.

به گزارش ایسنا، در پیام دکتر محمدعلی زلفی‌گل آمده است:

"جناب آقای دکتر علی‌محمد آخوندعلی

رئیس محترم دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس هفتمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی مواد، متالورژی و معدن

بدین‌وسیله از برگزاری «هفتمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی مواد، متالورژی و معدن» در دانشگاه شهید چمران اهواز و حضور جناب‌عالی و کلیه شرکت‌کنندگان اعم از صنعتگران بخش‌های دولتی و خصوصی، استادان محترم دانشگاه و دانشجویان کوشا و پرانگیزه در مقاطع مختلف تحصیلی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

مهندسی مواد، متالورژی و معدن ازجمله علوم و صنایع پایه‌ای و راهبردی کشور است که نقشی مهم و حیاتی در پیشرفت کشور ایفا می‌کند. در شرایط کنونی که کشور با برخی مشکلات اقتصادی، دست‌وپنجه نرم می‌کند تمرکز بر تولید با تکیه‌بر مزیت‌های نسبی بومی و ملّی به‌منظور افزایش حداکثر ارزش‌افزوده کالاهای تولیدی و به حداقل رساندن مصرف انرژی برای تولید، از جمله ضرورت‌هایی است که نه تنها به صرفه‌جویی در منابع انرژی کشور کمک می‌کند و خطرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد و اشتغال و رشد اقتصادی را به دنبال دارد، دست‌یابی به بازارهای جهانی را نیز هموارتر می‌سازد.

بی‌شک این امر مهم با تکیه بر خلاقیت و نوآوری و با توجه به نیروهای انسانی جوان، باانگیزه و با مهارت امکان‌پذیر است. از این‌رو، برگزاری کنفرانس‌های علمی فرصت مناسبی را برای گردهمایی محققان، پژوهشگران و متخصصان این حوزه فراهم می‌آورد تا ضمن آشنایی با معضلات و مشکلات صنعت و جامعه، با مراجعه به آخرین دستاوردهای علمی، روش‌های علمی مناسب و متناسب با مسائل موردنیاز صنعت و جامعه را اتخاذ کنند. 

امیدوارم که برپایی این کنفرانس نیز فرصتی مغتنم را برای ارائه مشکلات صنعتی کشور و اتخاذ راهکارهای مناسب از سوی صاحب‌نظران دانشگاه و صنعت در حوزه مواد، متالورژی و معدن، فراهم آورد.

در پایان، از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری این کنفرانس، به‌ویژه همکاران محترم در دانشگاه شهید چمران اهواز، تقدیر و تشکر می‌کنم."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha