• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111814068
  • خبرنگار : 50513

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان:

کاهش تلفات، بدون ابزار و توسعه امکان‌پذیر نیست

کاهش تلفات، بدون ابزار و توسعه امکان‌پذیر نیست

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه کاهش تلفات، بدون ابزار و توسعه امکان‌پذیر نیست، گفت: ۱۰ پایگاه جاده‌ای در استان داریم که این تعداد براساس آمایش سرزمین جوابگو نیستند.

حکمت‌الله ‌هاشمی امروز (چهارشنبه، ۱۸ بهمن ماه) در نشست خبری، اظهار کرد: جمعیت هلال‌ احمر برای تسکین آلام بشری، حمایت از سلامت انسان‌ها بدون تبعیض و صلح جهانی فعالیت می‌کند. 

وی با بیان اینکه هلال‌ احمر ایران جزو تاثیرگذارترین‌ها در میان کشورهاست‌، ادامه داد: خدمات امدادی یکی از وظایف هلال‌ احمر است و هلال‌ احمر به واسطه عضویت در صلیب سرخ جهانی، وظیفه امداد بین‌المللی را نیز برعهده دارد. ما متولی بهداشت نیستیم، اما حمایت از سلامت انسان‌ها و توانبخشی به واسطه عضویت در صلیب سرخ وظیفه ماست. 

او با بیان اینکه ساختار سازمانی جمعیت هلال‌ احمر در حوزه امدادی در میان کارکنان تبیین شده و دو مانور نیز برای اجرای خدمات بهینه اجرا شده است، گفت: کاهش تلفات با تمرین و آموزش و ادبیات مشترک کار تیمی امکان‌پذیر است، برای اولین بار امسال تیم واکنش سریع را به‌طور علمی و عملی تشکیل دادیم و ۱۷ نفر را در اختیار گرفتیم که امسال در هلال احمر استخدام خواهند شد. 

وی با بیان اینکه توسعه شبکه امداد و نجات جزو اولویت‌هاست و باید سریع‌تر به محل حادثه برسیم، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌ها باید به‌موقع انجام شود و هنگام بروز حوادث باید به هلال‌ احمر در کنار دیگر ارگان‌های امدادرسانی در سریع‌ترین زمان مطلع شود.

هاشمی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما آزادسازی مصدمان است، بیان کرد: در آمبولانس، ما هیچ وظیفه‌ای نداریم، اما همواره در حوادث، آمبولانس اعزام می‌کنیم. بنابراین انتظار داریم دانشگاه علوم‌ پزشکی هلال‌ احمر را در کنار خود به‌عنوان نیروهای اثرگذار ببیند. در ۱۱ ماه اخیر ۱۸۸ نفر را انتقال دادیم و این موضوع، تاثیرگذاری آمبولانس‌های هلال‌ احمر را نشان می‌دهد.

وی گفت: بیمارستان‌های استان، مصدومان تریاژشده هلال‌ احمر را قبول نمی‌کنند، در صورتی که در اغلب استان‌ها این موضوع را پذیرفته‌اند و این یک خلأ در استان زنجان است. با این حال، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیر این موضوع بوده و شرایط ۵۰ درصد بهتر شده است. 

هاشمی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات ارزشمند هلال‌ احمر اسکان اضطراری است، بیان کرد: در ۱۱ ماه اخیر یک خودروی فرماندهی با قیمت ۵۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان اظهار کرد: مقرر شده ۴۰ درصد خدمات هلال‌ احمر به وسیله هوش مصنوعی انجام شود هرچند این اقدام هنوز تکمیل نشده است، اما داده‌ها در نرم‌افزاری بارگذاری شده که می‌تواند بدون اتلاف وقت در زمان حوادث به کمک هلال احمر بیاید.

او با بیان اینکه جمعیت هلال‌ احمر در نیروی انسانی قوی است و افراد متخصصی انجام وظیفه می‌کنند، افزود: ۹۳ مصدوم در استان در ۱۱ ماهه امسال در تصادف‌ها توسط هلال‌ احمر آزادسازی شده‌اند. انتظار داریم مسئولان استانی برای خریدن تجهیزات هلال‌ احمر را کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha