• پنجشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402111914203
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

پروژه‌های زاهدان اولویت بندی شده اند

پروژه‌های زاهدان اولویت بندی شده اند

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس شورای اسلامی شهر زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت مردمی به عنوان اساسی ترین عنصر دستیابی به اهداف توسعه شهری معرفی می‌شوند.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح پروژهای عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری زاهدان که در تالار فردوسی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه پروژه‌های شهر زاهدان براساس معیارهای مالی، اجتماعی، زیست محیطی اولویت بندی شدند، اظهار کرد: کلانشهر زاهدان برای پیشبرد کارهای عمرانی شهری نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است که این طرح از سوی شورای شهر به مجلس ارائه شده که اگر به نتیجه برسد پروژه‌های بزرگ خیلی زودتر به نتیجه می‌رسند. 

وی افزود: این مشارکت شهروندان در امور شهری ضروری است که منجر به توسعه پایدار شهر زاهدان خواهد شد.

یونس شهنوازی افزود: پروژه‌های شهر زاهدان توسط مدیریت شهری در جهت رفاه، آسایش و آرامش شهروندان برنامه ریزی شدند، طرح و پروژه‌های شهری آخرین پنجره توسعه شهری به شمار می‌روند.

رییس شورای شهر زاهدان با اشاره به اینکه در مدیریت شهری باید به دنبال افرایش کیفیت زندگی شهروندان باشیم، عنوان کرد: در همین راستا پروژه‌های شهری باید به خواست مردم، برای مردم و کمک به زندگی بهتر آن‌ها برنامه ریزی شود.

وی بیان کرد: با توجه به توسعه شهرنشینی و رشد روز افزون جمعیت شهر زاهدان که یک شهر مهاجرپذیر است؛ شاهد مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و کالبدی در این منطقه هستیم که بیش از گذشته نیازمند مدیریت شهری یکپارچه در زاهدان هستیم.

شهنوازی افزود: مدیریت یکپارچه شهری که اکنون شعار ما در شورای شهر است به مجلس ارائه شده و اگر در مجلس تصویب شود اتفاق خوبی در سطح کشور خواهد افتاد، مدیریت یکپارچه شهری از این نظر ضروری است که شهروندان و شهرداری به دلیل عدم هماهنگی میان دستگاه‌های خدمات رسان در کلانشهر زاهدان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت یکپارچه شهری در زاهدان حاکم بود پروژه بزرگ پیاده رو و گردشگری چهارراه رسولی زودتر به سرانجام می رسید. با توجه به نقش مهم و ارزنده شهرداری در توسعه کشور نیاز است دولت شهرداری ها را تقویت کند تا شهرداری‌ها اسباب رسیدن شهروندان به رفاه و آرامش را فراهم کنند.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان تصریح کرد: شهرداری زاهدان به دلیل بودجه بسیار اندک در ساخت و ترمیم زیرساخت‌های شهری نیاز فوری به دریافت نقدی مطالبات خود از دولت را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha