• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1402112014561
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

افزایش ۵.۵ برابری تعداد مناطق حفاظت شده پس از انقلاب اسلامی

افزایش ۵.۵ برابری تعداد مناطق حفاظت شده پس از انقلاب اسلامی

مدیرکل دفتر زیستگاه‌هاو امورمناطق سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با وسعت و تعداد مناطق حفاظت شده، پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: پیش از سال ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی ما مجموعاً ۵۸ منطقه چهارگانه داشته‌ایم که تعداد این مناطق امسال به ۳۰۹ منطقه رسیده است

به گزارش ایسنا، علیرضا نجیمی در رابطه با وسعت و تعداد مناطق حفاظت شده، پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: پیش از سال ۵۷ و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ما مجموعاً ۵۸ منطقه چهارگانه داشته‌ایم. این ۵۸ منطقه در قالب ۸ پارک ملی، ۳ اثر طبیعی ملی، ۲۳ پناهگاه حیات وحش و ۲۴ منطقه حفاظت شده بوده است که مجموع آنها ۵۸ تا می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۵۷ تا الان که در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ هستیم، تعداد مناطق به ۳۰۹ منطقه رسیده است. یعنی از نظر تعداد ما پنج و نیم برابر افزایش تعداد مناطق حفاظت شده را داشته‌ایم. اینها در قالب ۳۲ پارک ملی است که نسبت به سال ۱۳۵۷، ۴ برابر شده است. اکنون ۴۰ اثر طبیعی ملی داریم که نسبت به پیش از انقلاب ۱۴ برابر شده است. ۵۴ پناهگاه حیات وحش داریم که تعداد آن دو و نیم برابر شده و ۱۸۳ منطقه حفاظت شده در کشور موجود است که تقریباً ۸ برابر شده است.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌هاو امورمناطق سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص افزایش وسعت مناطق تحت مدیریت سازمان نیز گفت: از نظر وسعت نیز ۶ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۳۴ هکتار بوده است اما اکنون به ۱۸ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۵۹ هکتار رسیده‌ایم که از این نظر سه برابر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، نجیمی در خصوص طرح‌های مدیریتی توضیح داد: از سال ۳۵ که کانون شکار شکل گرفته بود طرح‌های مدیریتی به صورت منسجمی وجود نداشته و تنها به شکل موردی و فاقد رویه مناسب و علمی بوده است. بحث طرح‌های مدیریتی از دهه ۸۰ شروع شده است و به صورت علمی و با کمک اساتید متخصص روال خود را طی می‌کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha