• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402112014789
  • خبرنگار : 50444

رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد

تأیید صلاحیت ۶ نامزد جدید برای کرسی‌های خراسان شمالی در مجلس

تأیید صلاحیت ۶ نامزد جدید برای کرسی‌های خراسان شمالی در مجلس

ایسنا/خراسان شمالی رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی از تأیید صلاحیت ۶ نامزد جدید برای کرسی‌های این استان در انتخابات مجلس خبر داد.

حسن ناهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: براساس آخرین آمار تأیید صلاحیت‌شدگان توسط شورای نگهبان، ۶ نفر به تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه مربوط به استان خراسان شمالی افزوده شدند. با افزایش تعداد افراد تأیید صلاحیت‌شده، تعداد نامزدهای این استان برای انتخابات مجلس به ۱۰۹ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به تأیید صلاحیت‌های انجام‌شده شاهدیم که از اقشار، اصناف، احزاب و جبهه‌های مختلف نامزدهایی برای انتخابات مجلس وجود دارند و نسبت به دوره قبلی انتخابات مجلس در این استان، شاهد افزایش ۶۵ درصدی تأییدشدگان هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی بیان کرد: اکنون برای هر کرسی مجلس در این استان، ۲۷ نفر نامزد واجد شرایط با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

او با بیان اینکه افراد تأیید صلاحیت‌شده جدید مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد شامل شهرستان‌های بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم هستند، گفت: شرایط رقابت برای همه اقشار و گروه‌های سیاسی در استان فراهم است و پیش‌بینی می‌کنیم انتخاباتی رقابتی را در استان شاهد باشیم.

ناهیدی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تغییر در تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده وجود دارد؟ اظهار کرد: افرادی که در مرحله بررسی شورای نگهبان، عدم احراز صلاحیت یا عدم تأیید صلاحیت شده‌اند از ۲۱ بهمن ماه به مدت سه روز فرصت دارند اعتراض خود را ثبت کنند سپس در مدت یک هفته، نتایج بررسی‌ها اعلام خواهد شد. همچنین ممکن است شاهد جابه‌جایی برخی نامزدها از استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه مختلف باشیم. به همین دلیل، تغییر در تعداد نامزدهای استان برای انتخابات مجلس محتمل است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی افزود: برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان دو نامزد تأیید صلاحیت شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha